Reklama

Komórki w nowym standardzie

Od kilogramowej komórki z kilkucentymetrową anteną po kilkusetgramowe smartfony – to, co dokonało się na rynku telefonów komórkowych nie jest zwykłą ewolucją. To rewolucja, której wszyscy jesteśmy świadkami. Razem z nowoczesnym sprzętem zmieniły się też usługi telekomunikacyjne. Kto dziś jeszcze pamięta radość z sekundowego naliczania?

Publikacja: 25.03.2014 12:37

Komórki w nowym standardzie

Foto: ROL

Historia telefonu komórkowego sięga lat 70. Martin Cooper 3 kwietnia 1973 roku zadzwonił do Joela Engela z konkurencyjnej firmy, żeby pochwalić się swoim wynalazkiem. Telefon, z którego dzwonił Cooper nie był podłączony kablem do żadnego źródła prądu, ważył ponad kilogram, a bateria pozwalała na 20 minut rozmowy. Tym samym Motorola DynaTAC 8000X – bo tak nazywała się pierwsza komórka – otworzyła erę mobilnych telefonów.

Od Coopera do smartfona

Na przestrzeni ponad 40 lat telefony komórkowe bardzo się zmieniły. O ile w czasach Coopera z komórki dało się jedynie (a wtedy – aż) nawiązywać połączenia, dzisiaj to multiurządzenia, dzięki którym możemy oglądać filmy, słuchać muzyki, nagrywać obrazy i dźwięki, a przede wszystkim – mieć ciągły dostęp do sieci. Badanie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB wykazało, że odsetek użytkowników smartfonów w Polsce stale rośnie. Analiza dokonana przez TNS Polska potwierdza, że od 2012 roku liczba osób korzystających z nowoczesnych telefonów podwoiła się i dziś prawie 45% Polaków ma smartfona.

 

Nowe telefony, nowe oczekiwania

Reklama
Reklama

Wraz z rozwojem telefonii komórkowej zmieniają się oczekiwania klientów. Dwa lata temu na rynku pojawiło się rozwiązanie nielimitowanych rozmów – operatorzy dali swoim klientom możliwość prowadzenia swobodnych rozmów bez obaw o wysokość rachunku. W porównaniu z wysokimi stawkami połączeń z początków telefonii komórkowej w Polsce (jeszcze w 2009 roku minuta rozmowy kosztowała u nas ok. 1 zł), nielimitowane oferty wydawały się strzałem w dziesiątkę, tak jak dawniej zastosowanie sekundowego naliczania. Tymczasem po dwóch latach od wprowadzenia połączeń nielimitowanych, gdy wszyscy operatorzy oferują klientom rozmowy bez ograniczeń, okazało się, że jedynie 35% przedsiębiorców korzysta z tego typu ofert. Brak limitów to dzisiaj za mało, dla właścicieli małych i średnich firm liczy się również cena i ubezpieczenie smartfona, nawigacja w telefonie czy archiwizowanie danych w chmurze.

 

Więcej niż standard

Oczekiwania przedsiębiorców rozumie Orange, które stworzyło nowy standard abonamentu. Dzięki nowym przełomowym planom Orange Biz, właściciele firm otrzymują w standardzie abonamentu nie tylko nielimitowane rozmowy, ale i ubezpieczenie smartfona, nawigację oraz możliwość wirtualnej archiwizacji danych. Dla przykładu, wybierając ofertę za 40 zł miesięcznie (plus VAT), klienci mają koszty pod kontrolą, zyskując połączenia bez ograniczeń (rozmowy do Orange i na numery stacjonarne), 250 darmowych minut do wszystkich sieci, bezpieczny Internet w telefonie, a do tego telefon w dobrej cenie. Nowe podejście Orange do przedsiębiorców i wprowadzenie przełomowych planów Orange Biz, to więcej niż standard. Orange pokazuje bowiem, że rozmowy nielimitowane to dzisiaj nie wszystko, czego potrzebują właściciele firm. I jako pierwsze odpowiada na nowe potrzeby małego i średniego biznesu.

Historia telefonu komórkowego sięga lat 70. Martin Cooper 3 kwietnia 1973 roku zadzwonił do Joela Engela z konkurencyjnej firmy, żeby pochwalić się swoim wynalazkiem. Telefon, z którego dzwonił Cooper nie był podłączony kablem do żadnego źródła prądu, ważył ponad kilogram, a bateria pozwalała na 20 minut rozmowy. Tym samym Motorola DynaTAC 8000X – bo tak nazywała się pierwsza komórka – otworzyła erę mobilnych telefonów.

Od Coopera do smartfona

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Reklama
plakat
Andrzej Pągowski: Trzeba być wielkim miłośnikiem filmu, żeby strzelić sobie tatuaż z plakatem do „Misia”
Patronat Rzeczpospolitej
Warszawa Singera – święto kultury żydowskiej już za chwilę
Kultura
Kultura przełamuje stereotypy i buduje trwałe relacje
Kultura
Festiwal Warszawa Singera, czyli dlaczego Hollywood nie jest dzielnicą stolicy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Kultura
Tajemniczy Pietras oszukał nowojorską Metropolitan na 15 mln dolarów
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama