Konsument, który używa karty lojalnościowej, jest nastawiony przede wszystkim na korzyści materialne. Jego oczekiwania są realizowane przez rabaty dla posiadaczy kart, zbieranie punktów lub przesyłanie informacji o promocjach i innych wydarzeniach. Najmniej pożądane są nagrody rzeczowe. Klient chce mieć możliwość samodzielnego gospodarowania benefitami otrzymanymi przez karty lojalnościowe. By ocenić przydatność kart lojalnościowych należy zastanowić się czy Polacy biorą udział w takich programach? Dane przygotowane przez Monitor Programów Lojalnościowych dowodzą, że 80% osób, która posiada karty lojalnościowe z nich korzysta. Warto zwrócić uwagę na to, że 26% korzysta z nich aktywnie, co znaczy, że na bieżąco śledzi swój status w programie i często korzysta z benefitów oferowanych przez program. Młodzi ludzie najchętniej używają kart lojalnościowych. Jeśli coraz chętniej korzystamy z kart lojalnościowych to z usług jakich firm korzystamy najczęściej?

Prym wiodą programy lojalnościowe supermarketów i hipermarketów. Tam najczęściej zbieramy punkty za zrobione zakupy i korzystamy ze zniżek, które są nam oferowane jako członkom programu. Na drugim miejscu są stacje benzynowe, później apteki, sklepy odzieżowe i kosmetyczne. Dlaczego nie ma branży gastronomicznej? Czy lokale restauracyjne nie posiadają swoich kart lojalnościowych? Poszczególne sieciowe lokale dysponują różnego rodzaju kartami, ale co z pojedynczymi restauracjami w danym mieście? Należy wspomnieć o otwartych programach partnerskich takich jak OpenCard. Ten program dinners club oferuje rabat w ponad 700 restauracjach w całym kraju. Można sądzić, że główną barierą jest opłata za kartę. Należy spojrzeć na to w jakim czasie zwróci się nam jej koszt i zaczniemy oszczędzać na wizytach w restauracji. Plusem tego programu partnerskiego jest to, że konsument odnosi korzyści materialne ponieważ oszczędza pieniądze i decyduje kiedy i gdzie skorzysta z rabatu.

Jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami – tak mówią eksperci ARC Rynek. Staramy się używać kart rabatowych świadomie, zwracamy uwagę na nagrody. Programy lojalnościowe są coraz bardziej poręczne, powstają w wersji aplikacji mobilnej. Mądre zakupy pozwolą nam zaoszczędzić, a korzystanie z takiego programu partnerskiego jak OpenCard przyciągnie do restauracji klientów.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OpenCard to największy w Polsce dinners club, zrzeszający ponad 700 restauracji w całej Polsce. Przystępując do klubu użytkownik zyskuje 50% zniżki na jedzenie lub 30% na cały rachunek. Ogólnopolski charakter oraz brak ograniczeń liczby wizyt w restauracjach sprawiają, że OpenCard jest najlepszym rozwiązaniem dla miłośników jedzenia w restauracjach. Więcej o programie na OpenCard.pl