Wśród nowych kierunków rozwoju promocji polskiej kultury za granicą dyrektor Olendzki zwrócił uwagę na trzy dziedziny: rozwój kultury cyfrowej, obszary projektowania - mody i architektury oraz zwiększenie aktywności w Europie Środkowo-Wschodniej. Została powołana nowa rada instytutu, której przewodniczy prof. Zdzisław Krasnodębski. W jej skład wchodzą zaś menedżerowie kultury, będący ekspertami w zakresie współpracy międzynarodowej"
Nowy program Instytutu w poważnym stopniu odnosi się do kultury cyfrowej. Stąd, konferencja Digital Cultures, która między 25 a 27 września odbędzie się w warszawskim Centrum Nauki Kopernik. Dotyczyć będzie różnych tematów: gier komputerowych, działań w przestrzeni VR- aż po biblioteki cyfrowe. Weźmie w niej udział prawie 60 ekspertów i twórców z 15 krajów.
Z okazji przypadającej w następnym roku setnej rocznicy odzyskania niepodległości uruchomiony zostanie autorski międzynarodowy program kulturalny POLSKA 100.
Ważnym kierunkiem promocji polskiej kultury za granicą stało się też poszerzenie dotychczasowego programu „Don't Panic! We’re from Poland” o specjalne ścieżki poświęcone jazzowi, muzyce elektronicznej i folkowi. – IAM promuje polską muzykę nie tylko w Europie, ale także w Azji podkreśla dyr. Krzysztof Olendzki. "Jeszcze w tym roku planowanych jest ponad 40 koncertów jazzowych w 14 największych miastach Chin".
W ramach promocji muzyki zaplanowano ponadto udział polskich artystów w festiwalu Reeperbahn w Hamburgu, targach WOMEX w Katowicach a także w drugiej odsłonie projektu „Jazz po polsku”. Odbywająca się w Łodzi konferencja naukowa „Studio Eksperymentalne Polskiego Radia” będzie z kolei jednym z wydarzeń poświęconych muzyce poważnej.
Od 2017 r. program promocji polskiego designu został rozbudowywany o obszar projektowania zarówno mody, jak i architektury. Jeszcze w tym roku IAM zaprezentuje wystawy podczas London Design Festival, w tym ukazującą 100 lat polskiego projektowania ekspozycję pt. „Elementarz polskiego designu”.
Pytany przez „Rz” czy IAM planuje nawiązanie współpracy z powołaną do promocji dobrego imienia Polski zagranicą Polskiej Fundacji Narodowej dyrektor Krzysztof Olendzki nie wykluczył takiej współpracy. Założona w 2017 roku fundacja utworzona przez 17 spółek karbu Państwa, według słów premier Beaty Szydło „wykorzystując siłę i energię spółek skarbu państwa, będzie budowała polską markę”. W pierwszym roku działalności przeznaczono na tę działalność 100 milionów złotych.