Polski hotel nie jest w cenie

Nasze hotele są przez zagranicznych turystów oceniane gorzej od czeskich czy węgierskich, wynika z raportu portalu TripAdvisor 2009. Według gości są mniej luksusowe i nieprzyjazne rodzinom. – Brakuje im unikalnego charakteru – dodają eksperci

Publikacja: 19.03.2009 20:57

MaMaison Le Regina Hotel – Warszawa ma u zagranicznych gości opinię najlepszego w Polsce

MaMaison Le Regina Hotel – Warszawa ma u zagranicznych gości opinię najlepszego w Polsce

Foto: Fotorzepa, Bartek Wardziak Bartek Wardziak

Jeden z największych portali podróżniczych na świecie TripAdvisor ogłosił nowy ranking najlepszych hoteli. Tworzy go na podstawie opinii gości z całego świata, którzy w nich nocowali. Niestety wśród wyróżnionych w takich kategoriach jak najlepsza obsługa czy najlepszy hotel dla rodzin nie ma polskich.

Jedynie w setce najbardziej luksusowych hoteli na świecie znalazły się dwa rodzime: MaMaison Le Regina Hotel – Warszawa (84. miejsce) i krakowski Sheraton (85.). – Jesteśmy niezwykle dumni z tego wyróżnienia – mówi “Rz” Agnieszka Naumiuk z MaMaison Le Regina.

[wyimek]Spośród dziesięciu najchętniej polecanych polskich hoteli aż sześć znajduje się w Krakowie[/wyimek]

– Cieszymy się, tym bardziej że lista ustalana jest na podstawie opinii gości, którzy nas odwiedzili. Ich zadowolenie to dla nas wielka nagroda – wtóruje jej Joanna Cigorin z Sheratona.

Radości wyróżnionych trudno się dziwić, ale w porównaniu do miejsc zajmowanych w rankingu przez hotele z Czech (Aria Hotel z Pragi – numer 1 wśród najbardziej luksusowych, Golden Well z Pragi – trzeci w rankingu najlepszej obsługi) czy Węgier wypadamy blado.

– Podchodzimy do tego typu rankingów z przymrużeniem oka – deklaruje wiceprezes Polskiej Izby Turystyki Józef Ratajski. – Przeważnie królują w nich hotele, które się najbardziej promują, a nie te, które są rzeczywiście najlepsze.

Czy polskie hotele nie lekceważą jednak promocji? – To na pewno nie jest najlepsze zjawisko. Tylko jak możemy zmusić naszych hotelarzy, żeby się promowali? – pyta Ratajski.

Wyniki rankingu nie dziwią znanego tenisisty i biznesmena Wojciecha Fibaka. – Rynek usług hotelarskich w Polsce dopiero się rozwija. Jeszcze kilkanaście lat temu w ogóle nie mieliśmy dobrych hoteli. Teraz powstaje ich coraz więcej, ale niestety w większości z zagranicznym kapitałem – mówi “Rz”. – Szkoda, że polscy hotelarze nie inwestują w swoją branżę. Często brakuje im pomysłów na przyciągnięcie klienta i samej inicjatywy.

Z tak surową oceną nie zgadza się Rafał Rosiejak, który w spółce PL 2012 odpowiada za przygotowania w zakresie hoteli do Euro 2012. Razem z ekspertami z UEFA odwiedził już ponad 80 polskich obiektów.

– UEFA była bardzo zadowolona z tego, co zobaczyła. Najlepszym dowodem jest to, że w styczniu uznała, iż nasze hotele czterogwiazdkowe odpowiadają standardom europejskich hoteli pięciogwiazdkowych – mówi Rosiejak. – Wielkie sieci hotelowe inwestują w naszym kraju, więc sytuacja z roku na rok się poprawia.

Jednak zdaniem części ekspertów brakuje nam hoteli, które miałyby unikalny polski charakter. – Są wyjątki. Jednym z nich jest hotel Bristol w Warszawie. Polecam go moim przyjaciołom z zagranicy. Lubię też hotel Wentzl w Krakowie. Ma wyjątkową atmosferę. A z okien w pokojach widać malowniczą panoramę miasta – mówi Fibak.

Hotel Wentzl znajduje się na drugim miejscu wśród najczęściej polecanych polskich hoteli w serwisie TripAdvisor. Wyprzedza go Cracowdays Apartaments. W sumie wśród dziesięciu najchętniej polecanych polskich hoteli aż sześć mieści się w Krakowie.

Na tym tle wyróżnia się znajdujący się na trzecim miejscu The Blue Beetroot, czyli po polsku Niebieski Burak z Bolesławca. Założyło go brytyjskie małżeństwo, a położony jest w budynku XVIII-wiecznej stodoły. Odwiedzają go głównie Brytyjczycy i Amerykanie. – Głównym celem przyjazdu tutaj jest zakup słynnej bolesławieckiej ceramiki. Jak widać, nocleg w “stodole” może być przyjemny – mówi “Rz” Jarosław Fink, menedżer hotelu.

[ramka][b]Elektroniczna biblia podróżnika[/b]

Portal TripAdvisor.com powstał w roku 2000. Jest największą tego typu witryną internetową na świecie. Ma ponad milion zarejestrowanych aktywnych użytkowników, którzy oceniają w nim m.in. jakość i cenę usług w hotelach i pensjonatach na wszystkich kontynentach. W tej chwili znajdują się tu informacje o ponad 212 tysiącach hoteli i 74 miejscach wartych odwiedzenia w ponad 30 tysiącach miejscowości całego świata. Miesięcznie z jego usług korzysta niemal 30 milionów internautów.

Najmocniejszą stroną TripAdvisora jest ogromna liczba subiektywnych opinii podróżników, którzy nie tylko opisują (nieraz dosadnie) swoje wrażenia, ale i zamieszczają na stronie własne zdjęcia odwiedzonych miejsc. Dzięki temu można zarówno dowiedzieć się, co inne osoby sądzą np. o wyżywieniu w hotelu czy jak jest wyposażony plac zabaw dla dzieci, jak i zobaczyć na własne oczy otoczenie wybranego celu podróży. Co roku TripAdvisor przygotowuje ranking najwyżej cenionych przez użytkowników hoteli świata. W edycji 2009 Polska wypada tradycyjnie bardzo słabo – nie mamy swojej atrakcji w Top 25 żadnej kategorii.

[i]—dk[/i][/ramka]

[ramka]www

Cały ranking na portalu podróżniczym

[link=http://www.tripadvisor.com]www.tripadvisor.com[/link][/ramka]

Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo