Do tej pory przedsiębiorstwa, których to dotyczy, nie zrealizowały jeszcze w pełni niektórych zobowiązań, tak aby Komisja Europejska i unijne organy ochrony konsumentów mogły uznać, że ceny wynajmu samochodów są przedstawiane w pełni zgodnie z unijnym prawem ochrony konsumentów. W opublikowanej dziś ocenie stwierdzono, że Entreprise i Sixt dokonały już niezbędnych zmian. Avis zobowiązał się do wprowadzenia pozostałych zmian do maja 2019 r. Europcar, do którego obecnie należy również Goldcar, wprowadzi pozostałe zmiany do czerwca 2019 r. Hertz zobowiązał się do wprowadzenia wszystkich niezbędnych zmian najpóźniej do pierwszego kwartału 2020 r.
Czytaj także:
Wypożyczenie auta za granicą: co trzeba wiedzieć
Kupujesz używane auto za granicą? Sprawdź historię pojazdu
V?ra Jourová, komisarz do spraw sprawiedliwości, konsumentów i równouprawnienia płci, powiedziała: Dzięki naszym działaniom przy wynajmie samochodu nie będzie już więcej niespodzianek przy płatności. To naprawdę frustrujące zaczynać wakacje od ponoszenia nieplanowanych dodatkowych kosztów i czytania skomplikowanych umów. Chcę, aby europejscy konsumenci mogli w jak największym stopniu korzystać z wakacji, bez obaw, że rachunki do zapłacenia będą zawierać przykre niespodzianki.