Reklama

Reklamacyjne nadużycia linii lotniczych

Składasz reklamację do linii lotniczej? Pamiętaj, że przewoźnicy często dopuszczają się nadużyć podczas procedury dochodzenia roszczeń. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało ich zestawienie – koniecznie sprawdź przed wylotem!

Publikacja: 20.05.2019 09:22

Reklamacyjne nadużycia linii lotniczych

Foto: Fotolia

Lista nadużyć przewoźników lotniczych – opracowana na podstawie skarg wpływających do ECK Polska:

- Do rozpatrzenia reklamacji żądają wydania oryginałów dokumentów (PIR, paragonów, faktury).

Czytaj także: Lotnicze formularze reklamacyjne w jednym miejscu

- Ogranicza się możliwości składania reklamacji np. przewoźnik przyjmuje je wyłącznie pocztą tradycyjną.

- Do uznania reklamacji uszkodzonego bagażu wymaga się ekspertyzy niezależnego eksperta – osoby trzeciej. Linia lotnicza bierze odpowiedzialność za szkodę dopiero, gdy osoba ta zaświadczy o nieprzydatność walizki do dalszego użytkowania.

Reklama
Reklama

- Reklamacje dotyczące bagażu są przyjmowane wyłącznie bezpośrednio po przylocie do portu lotniczego.

- W przypadku uszkodzonego bagażu przewoźnik ogranicza się do zakupu nowej walizki lub jej wymiany. Sprawa jest rozpatrywana wówczas za pośrednictwem zewnętrznej firmy, a linia lotnicza nie sugeruje wypłaty odszkodowania.

- Brak odszkodowania za opóźniony lub zniszczony bagaż w sytuacji, gdy konsument ląduje w miejscu swojego zamieszkania albo rekompensata wysokości 50% poniesionych kosztów, ewentualnie 100% za kosmetyki i bieliznę a 50% za pozostałe ubrania.

- Linie lotnicze wyłączają swoją odpowiedzialność za błędy w procesie rezerwacji, wynikające z awarii strony internetowej lub systemu rezerwacyjnego.

- Przewoźnik realizuje obowiązek „opieki" podczas odwołanego, opóźnionego lotu poprzez wydanie vouchera na symboliczną kwotę i odmawia zwrotu kosztów poniesionych ponad przyznany limit.

- Z powodu niewystarczającej ilości miejsca na pokładzie załoga wymaga, aby przed wejściem na pokład oddać bagaż podręczny pracownikom.

Reklama
Reklama

- Przewoźnik nie bierze wówczas odpowiedzialności za umieszczone w nim cenne przedmioty.

- W przypadku, gdy pasażer organizuje samodzielnie hotel (w wyniku opóźnienia/ odwołania lotu), zdarza się, że przewoźnik odmawia pokrycia całej poniesionej kwoty. Linia lotnicza powołuje się na swoje wewnętrzne regulacje (np. maksymalnie 3-gwiazdkowy hotel, w określonej odległości od lotniska).

Prawo karne
Prokurator krajowy o śledztwach ws. Ziobry, Romanowskiego i dywersji
Konsumenci
Nowy wyrok TSUE ws. frankowiczów. „Powinien mieć znaczenie dla tysięcy spraw”
Nieruchomości
To już pewne: dziedziczenia nieruchomości z prostszymi formalnościami
Praca, Emerytury i renty
O tym zasiłku mało kto wie. Wypłaca go MOPS niezależnie od dochodu
Nieruchomości
Co ze słupami na prywatnych działkach po wyroku TK? Prawnik wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama