Trzy lata temu Telekomunikacja Polska, która dziś nosi nazwę Orange Polska, zaprzestała wysyłki papierowych faktur do części swoich klientów. Dostawali zeskanowany obraz faktury w pliku pdf wysyłanym na adres e-mail lub na indywidualne konto abonenta na portalu internetowym Orange.

Prezes UOKiK uznała, że takie działanie naruszyło zbiorowe interesy konsumentów. Operator uniknie kary, ale decyzją Prezesa UOKiK został na niego nałożony obowiązek uzyskania brakujących zgód abonentów. Ma na to 120 dni. Tym, którzy zgody nie wyrażą, Orange nadal musi dostarczać faktury w formie papierowej. Po 140 dniach od uprawomocnienia się decyzji ma obowiązek poinformować Urząd o realizacji nałożonego zobowiązania.

Jak informuje UOKiK, warunkiem przesyłania klientowi faktur w formie elektronicznej jest uzyskanie na to jego zgody. Konsumentowi, który jej nie wyrazi, przedsiębiorca zobowiązany jest dostarczać faktury w formie papierowej - reguluje to rozporządzenie ministra finansów. TP SA dokonała jednostronnej zmiany sposobu dostarczania faktur do części abonentów 1 stycznia 2011 r. Zmiana objęła prawie 90 tys. konsumentów.