Ponad 32 tys. zł kary ma zapłacić spółka Sokpol za to, że wprowadzała klientów w błąd. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że firma naruszyła prawo, zbyt długo zamieszczając na opakowaniach niektórych produktów informację, że 50 proc. wyrobu jest gratis.
SOKiK oddalił więc odwołanie spółki i tym samym podtrzymał decyzję prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (sygnatura akt: XVII AmA 131/12).
W toku postępowania UOKiK zbadał ceny produktów spółki. Okazało się, że przez sześć lat niektóre napoje były w opakowaniach dwulitrowych z informacją o promocji. W ofercie nie było opakowań np. litrowych, co pozwoliłoby nabywcom ocenić, czy rzeczywiście płacą 50 proc. ceny.
UOKiK stwierdził, że była to standardowa oferta, pozbawiona charakteru szczególnej korzyści cenowej. ?I uznał, że praktyka spółki wprowadzała konsumentów w błąd, skoro napisy na opakowaniach sugerowały, że normalna, stosowana od wielu lat cena produktu, jest promocyjna.