Prawa konsumenta: odstąpienie od umowy ze sklepem internetowym

Klienci e-sklepów mogą liczyć na szczególne uprawnienie. Wiąże się ono z prawem odstąpienia od umowy. Gdy więc nie trafimy z zakupem, np. prezentu zawsze możemy go zwrócić w określonym czasie. Od tej zasady są jednak wyjątki.

Aktualizacja: 26.12.2015 13:58 Publikacja: 26.12.2015 11:42

Prawa konsumenta: odstąpienie od umowy ze sklepem internetowym

Foto: 123RF

Prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyn i także wtedy, gdy dotyczy rzeczy całkowicie dobrych, zgodnych z umową (nie mających wad) jest uprawnieniem konsumenta, który zawiera umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa (na pokazach, w czasie wizyty sprzedawcy w domu klienta). Jest to zupełnie inna regulacja od tej odnoszącej się do sprzedaży w tradycyjnych placówkach, gdzie tylko od woli przedsiębiorcy zależy, czy i w jakim zakresie przyjmuje zwroty pełnowartościowych produktów.

Pozostało 81% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów