Reklama

Prawa konsumenta: odstąpienie od umowy ze sklepem internetowym

Klienci e-sklepów mogą liczyć na szczególne uprawnienie. Wiąże się ono z prawem odstąpienia od umowy. Gdy więc nie trafimy z zakupem, np. prezentu zawsze możemy go zwrócić w określonym czasie. Od tej zasady są jednak wyjątki.

Aktualizacja: 26.12.2015 13:58 Publikacja: 26.12.2015 11:42

Prawa konsumenta: odstąpienie od umowy ze sklepem internetowym

Foto: 123RF

Prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyn i także wtedy, gdy dotyczy rzeczy całkowicie dobrych, zgodnych z umową (nie mających wad) jest uprawnieniem konsumenta, który zawiera umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa (na pokazach, w czasie wizyty sprzedawcy w domu klienta). Jest to zupełnie inna regulacja od tej odnoszącej się do sprzedaży w tradycyjnych placówkach, gdzie tylko od woli przedsiębiorcy zależy, czy i w jakim zakresie przyjmuje zwroty pełnowartościowych produktów.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Prawo dla Ciebie
Zamieszanie z hybrydowym manicure. Klienci zestresowani. Eksperci wyjaśniają
Spadki i darowizny
Kiedy dokładnie należy otworzyć testament i kto powinien to zrobić?
Prawo w Polsce
Dwa projekty ustaw u prezydenta Karola Nawrockiego. Chodzi o płacenie gotówką
Reklama
Reklama