Reklama
Rozwiń

Prawa konsumenta: odstąpienie od umowy ze sklepem internetowym

Klienci e-sklepów mogą liczyć na szczególne uprawnienie. Wiąże się ono z prawem odstąpienia od umowy. Gdy więc nie trafimy z zakupem, np. prezentu zawsze możemy go zwrócić w określonym czasie. Od tej zasady są jednak wyjątki.

Aktualizacja: 26.12.2015 13:58 Publikacja: 26.12.2015 11:42

Prawa konsumenta: odstąpienie od umowy ze sklepem internetowym

Foto: 123RF

Prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyn i także wtedy, gdy dotyczy rzeczy całkowicie dobrych, zgodnych z umową (nie mających wad) jest uprawnieniem konsumenta, który zawiera umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa (na pokazach, w czasie wizyty sprzedawcy w domu klienta). Jest to zupełnie inna regulacja od tej odnoszącej się do sprzedaży w tradycyjnych placówkach, gdzie tylko od woli przedsiębiorcy zależy, czy i w jakim zakresie przyjmuje zwroty pełnowartościowych produktów.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawo w Polsce
Są kolejne wyniki ponownego przeliczenia głosów. Zyskuje Karol Nawrocki
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Zawody prawnicze
Nie będzie umowy o pracę dla adwokatów. Ostra dyskusja na Krajowym Zjeździe
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców
Konsumenci
Bank odda seniorce pieniądze, choć sama „wpuściła" złodzieja. Przełomowy wyrok