Będzie rzecznik praw pasażerów kolei

Od 10 stycznia rozwiązywanie sporów między podróżnymi a przewoźnikami kolejowymi będzie szybsze i tańsze.

Aktualizacja: 04.01.2017 06:56 Publikacja: 04.01.2017 06:55

Będzie rzecznik praw pasażerów kolei

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki

Za sześć dni wchodzi w życie ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Przewiduje utworzenie licznych podmiotów rozwiązujących konflikty między klientami a firmami w różnych branżach.

Jednym z nich ma być rzecznik praw pasażerów kolei. Powołanie takiej instytucji przewiduje projekt rozporządzenia ministra infrastruktury i budownictwa. Rzecznik ma działać przy Urzędzie Transportu Kolejowego i rozstrzygać spory o kwoty wyższe niż 10 zł i niższe niż 20 tys. zł. Przed złożeniem wniosku do rzecznika trzeba będzie podjąć próbę kontaktu z przewoźnikiem i bezpośredniego rozwiązania sporu.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów