Będzie rzecznik praw pasażerów kolei

Od 10 stycznia rozwiązywanie sporów między podróżnymi a przewoźnikami kolejowymi będzie szybsze i tańsze.

Aktualizacja: 04.01.2017 06:56 Publikacja: 04.01.2017 06:55

Będzie rzecznik praw pasażerów kolei

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki

Za sześć dni wchodzi w życie ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Przewiduje utworzenie licznych podmiotów rozwiązujących konflikty między klientami a firmami w różnych branżach.

Jednym z nich ma być rzecznik praw pasażerów kolei. Powołanie takiej instytucji przewiduje projekt rozporządzenia ministra infrastruktury i budownictwa. Rzecznik ma działać przy Urzędzie Transportu Kolejowego i rozstrzygać spory o kwoty wyższe niż 10 zł i niższe niż 20 tys. zł. Przed złożeniem wniosku do rzecznika trzeba będzie podjąć próbę kontaktu z przewoźnikiem i bezpośredniego rozwiązania sporu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: język polski. Odpowiedzi eksperta WSiP
Prawo rodzinne
Rozwód tam, gdzie ślub. Szybciej, bliżej domu i niedrogo
Nieruchomości
Czy dziecko może dostać grunt obciążony służebnością? Wyrok SN
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo