Reklama

KER: Slogan "białe po mamie, zdrowe po byku" użyty w reklamie mleka nie jest seksistowski

Reklama mleka marki Łaciate nie zawiera treści dyskryminujących czy też sugerujących nierówność płci.

Publikacja: 30.05.2017 07:49

KER: Slogan "białe po mamie, zdrowe po byku" użyty w reklamie mleka nie jest seksistowski

Foto: 123RF

To sedno uchwały Komisji Etyki Reklamy podjętej w odpowiedzi na skargę konsumentki, skierowanej przeciwko reklamie zewnętrznej Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol (sygn. K/109/16).

Zdaniem skarżącej slogan „Białe po mamie, zdrowe po byku" użyty w reklamie mleka Łaciate jest seksistowski. Sugeruje nierówność płci, a ponadto przewagę fizyczną mężczyzn i bliżej nieokreślone, acz niewielkiej wartości, w porównaniu z cechami po ojcu, cechy dziedziczone po matce - "białe" kontra "zdrowe". Według konsumentki niezasadny jest również fakt użycia słowa "byk" zamiast "tata", które powinno być zastosowane analogicznie do słowa "mama". - Czy jest to promocja zdrady małżeńskiej? - pyta skarżąca.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Zawody prawnicze
Prokuratorzy o jednej z ostatnich decyzji Adama Bodnara: "To ageizm"
Prawnicy
Waldemar Żurek: To jest jasne, że postawiłem wszystko na jedną kartę
Sądy i trybunały
Awantura o sędzię Krystynę Pawłowicz. Gorąco w Trybunale Konstytucyjnym
Podatki
Sprzedaż mieszkania otrzymanego w spadku po mężu może być opodatkowana
Internet i prawo autorskie
Rząd chce wprowadzić podatek od smartfonów. Wiadomo, ile wyniesie
Reklama
Reklama