Naga kobieta nie pasuje do reklamy drukarni i agencji reklamowej - decyzja KER

Ukazanie kobiecego ciała nie było uzasadnione rodzajem reklamowanych usług w postaci drukarni i agencji reklamowej – uznał Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy.

Aktualizacja: 30.09.2017 13:10 Publikacja: 30.09.2017 11:00

Naga kobieta nie pasuje do reklamy drukarni i agencji reklamowej - decyzja KER

Foto: stock.adobe.c

Skarga, jaka trafiła do Komisji Etyki Reklamy dotyczyła reklamy zewnętrznej drukarni i agencji reklamowej Banery.eu, która przedstawiała nagą kobietę siedzącą w pozie, w której jej intymne miejsca zasłonięte były innymi częściami ciała.

Kobieta, która poskarżyła się na reklamę, wytknęła, że jest niezgodna z Kodeksem Etyki Reklamy, gdyż zawiera treści dyskryminujące ze względu na płeć, łącząc na banerze nagą kobietę z ciągiem napisów «szybko», «dobrze», «tanio». - Umieszczanie w przestrzeni publicznej tego typu reklamy jest jednoznacznie przykładem seksualizacji wizerunku kobiet oraz uprzedmiotowienia tego wizerunku – napisała. Jak dodała, postać kobiety nie ma związku z reklamowanym produktem.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów