Reklama
Rozwiń

Naga kobieta nie pasuje do reklamy drukarni i agencji reklamowej - decyzja KER

Ukazanie kobiecego ciała nie było uzasadnione rodzajem reklamowanych usług w postaci drukarni i agencji reklamowej – uznał Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy.

Aktualizacja: 30.09.2017 13:10 Publikacja: 30.09.2017 11:00

Naga kobieta nie pasuje do reklamy drukarni i agencji reklamowej - decyzja KER

Foto: stock.adobe.c

Skarga, jaka trafiła do Komisji Etyki Reklamy dotyczyła reklamy zewnętrznej drukarni i agencji reklamowej Banery.eu, która przedstawiała nagą kobietę siedzącą w pozie, w której jej intymne miejsca zasłonięte były innymi częściami ciała.

Kobieta, która poskarżyła się na reklamę, wytknęła, że jest niezgodna z Kodeksem Etyki Reklamy, gdyż zawiera treści dyskryminujące ze względu na płeć, łącząc na banerze nagą kobietę z ciągiem napisów «szybko», «dobrze», «tanio». - Umieszczanie w przestrzeni publicznej tego typu reklamy jest jednoznacznie przykładem seksualizacji wizerunku kobiet oraz uprzedmiotowienia tego wizerunku – napisała. Jak dodała, postać kobiety nie ma związku z reklamowanym produktem.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo w Polsce
Ruch Adama Bodnara ws. wyborów prezydenckich. Będzie ponowne liczenie głosów
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Zawody prawnicze
Prawnicy ze stolicy rozczarowani po zjeździe adwokatury. „Wstydźcie się”
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców