Ekspert przypomniał, że w chwili obecnej reklamy piwa mogą być emitowane w telewizji od godziny 20:00. Minister Zdrowia domaga się, aby godzina ta została przesunięta na 23:00.
Branża piwowarska nie zgadza się z przyczynami takiej propozycji. Według Ministra Zdrowia bowiem zmniejszyłoby to konsumpcję alkoholu w Polsce.
- 80% polaków konsumuje alkohol w sposób umiarkowany i rozsądny. Problem ma ok. 7% osób, które spożywają alkohol w nadmiernych ilościach. Nie zgadzam się jednak z tym, że ma to związek z reklamą piwa – mówił Morzycki.
Ekspert wskazał, że reklama to walka o zainteresowanie konsumenta swoim produktem. Dyrektor zwrócił uwagę, że w dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić wykreowanie nowego produktu bez dotarcia do konsumenta przez telewizję.
- W godzinach wieczornych odsetek niepełnoletnich widzów jest znikoma. Od godziny 20:00 jest to ok. 6% i maleje z każdą godziną – mówił ekspert.