#RZECZoPRAWIE: Bartłomiej Morzycki - godziny emisji reklam piwa

- Zmiana godziny od której można emitować reklamy piwa spowodowałaby faktyczny jej zakaz - mówił w środowym programie #RZECZoPRAWIE Mateusza Rzemka Bartłomiej Morzycki, Dyrektor Generalny ze Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego, Browary Polskie.

Publikacja: 20.12.2017 12:52

Bartłomiej Morzycki

Bartłomiej Morzycki

Foto: rp.pl

Ekspert przypomniał, że w chwili obecnej reklamy piwa mogą być emitowane w telewizji od godziny 20:00. Minister Zdrowia domaga się, aby godzina ta została przesunięta na 23:00.

Branża piwowarska nie zgadza się z przyczynami takiej propozycji. Według Ministra Zdrowia bowiem zmniejszyłoby to konsumpcję alkoholu w Polsce.

- 80% polaków konsumuje alkohol w sposób umiarkowany i rozsądny. Problem ma ok. 7% osób, które spożywają alkohol w nadmiernych ilościach. Nie zgadzam się jednak z tym, że ma to związek z reklamą piwa – mówił Morzycki.

Ekspert wskazał, że reklama to walka o zainteresowanie konsumenta swoim produktem. Dyrektor zwrócił uwagę, że w dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić wykreowanie nowego produktu bez dotarcia do konsumenta przez telewizję.

- W godzinach wieczornych odsetek niepełnoletnich widzów jest znikoma. Od godziny 20:00 jest to ok. 6% i maleje z każdą godziną – mówił ekspert.

Wyraził również niezrozumienie wobec okoliczności, iż od godz. 20:00 mogą być emitowane wszelkie programy i filmy kierowane do dorosłego widza, w tym również filmy z brutalnymi scenami, natomiast reklama piwa wywołuje kontrowersje.

Ekspert zapewnił, że reklamy piwa są skierowane do świadomego, dorosłego widza. Ponadto, jak wynika z badań – jedynie 2% osób dowiaduje się o alkoholu z reklamy.

- Proponowana regulacja w żaden sposób nie wpłynie na zmniejszenie konsumpcji alkoholu w Polsce. Może natomiast odnieść skutek odwrotny – mówił.

Morzycki zwrócił także uwagę, że konsumenci coraz częściej wybierają słabsze piwa, a mocne zastępowane są piwami smakowymi i bezalkoholowymi.

- Propozycja Ministra Zdrowia jest nadregulacją, która utrudniłaby życie branży piwowarskiej i jeśli dojdzie do skutku, zmusi browary do innej formy marketingu – dodał.

Zobacz wideo z rozmowy

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów