Zwroty towarów to zmora e-sklepów. Taniej jest niszczyć, niż oferować ponownie

Klienci sklepów internetowych zwracają co ósmy nabytek. To poważnie obciąża handlowców.

Aktualizacja: 30.12.2018 15:03 Publikacja: 29.12.2018 07:50

Zwroty towarów to zmora e-sklepów. Taniej jest niszczyć, niż oferować ponownie

Foto: 123RF

Handel internetowy od lat przeżywa istny boom. Zakupy w Internecie są wygodne, szybkie, wybór towarów jest nieograniczony, a przesyłki częstokroć bezpłatne. E-handel ma jednak swoją ciemną stronę: klienci dokonujący zakupów w Internecie coraz częściej dokonują zwrotu towaru. Co ósmy zakup w Internecie jest odsyłany do sklepu – jak wynika z reprezentatywnego sondażu zrzeszenia branży cyfrowej Bitkom.

Czytaj także: Sklep nie może blokować klienta przez częste zwroty

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów