Przedstawianie w mediach elektronicznych osób niepełnosprawnych i starszych z powodzeniem pełniących różnorodne role społeczne, rodzinne i zawodowe przyczynia się do eliminowania dyskryminujących stereotypów. Takie działania wpisują się w Strategię Regulacyjną KRRiT.
Działania Rady w tym zakresie są spójne z Konwencją Organizacji Narodów Zjednoczonych o prawach osób niepełnosprawnych oraz z Założeniami Długofalowej Polityki Senioralnej w Polsce na lata 2014-2020.
Informacji udzieliło 10 z 11 zapytanych nadawców: Telewizja Polska (TVP1, TVP 2, TVP Info, TVP Regionalna, TVP Kultura, TVP Polonia, TVP Historia, TVP Rozrywka i TVP ABC), Telewizja Polsat (Polsat, Polsat Sport News, TV 4 i TV 6), TVN (TVN i TVN 7), Telewizja Puls (TV Puls, TV Puls 2), Stopklatka (Stopklatka TV), Stavka (TTV), Eska TV (Eska TV), Lemon Records (Polo TV),TV Spectrum (Fokus TV) oraz ATM Grupa (ATM Rozrywka TV).
KRRiT nie otrzymała odpowiedzi od Fundacji Lux Veritatis, nadawcy Telewizji Trwam.
Odpowiedzi dotyczące promowania pozytywnego wizerunku osób niepełnosprawnych były w porównaniu do odpowiedzi z poprzedniego roku bardziej merytoryczne i rzeczowe, poparte konkretnymi przykładami (tytuł, rodzaj i opis audycji, czas emisji, liczba odcinków). Natomiast informacje dotyczące promowania pozytywnego wizerunku osób starszych były, poza danymi przesłanymi przez TVP i Stavkę, bardzo ogólne.