Taką karę nałożył na spółkę Telewizja Republika S.A., nadawcę programu Telewizja Republika, Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Nadawca, emitując 31 lipca 2014 r. o godz. 11:34 trzydziestosekundowy spot reklamowy piwa, nie zastosował się do zakazu emisji reklamy napojów alkoholowych między godziną 06:00 a 20:00 i tym samym naruszył art. 16b ust. 1 pkt 2 ustawy o radiofonii i telewizji.
Także 5 sierpnia 2014 r. w godz. 15:00 - 16:00 nadawca przekroczył limit 12 minut reklam w ciągu godziny zegarowej, określony w art. 16 ust. 3 ustawy oraz § 11 ust. 2 pkt 2 i pkt 4 - 6 rozporządzenia z dnia 30 czerwca 2011 r. w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży.
Wymierzając karę, KRRiT uwzględniła przesłanki ustawowe, określone w art. 53 ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji, czyli zakres i stopień szkodliwości naruszenia, dotychczasową działalność oraz możliwości finansowe nadawcy. Przede wszystkim wzięto pod uwagę fakt, że w okresie realizacji koncesji nadawca nie był karany za naruszenie przepisów ustawy o radiofonii i telewizji.
Jak wynika z przepisów o wychowywaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, reklama i promocja piwa nie może być prowadzona w telewizji, radiu, kinie i teatrze między godziną 6.00 a 20.00.