Reklama
Rozwiń

Brak reklamacji wyklucza mediacje

Od 10 stycznia rzecznik finansowy nie może odmówić polubownego rozstrzygnięcia sporu konsumenta z podmiotem rynku finansowego, jeśli spełniono warunki formalne.

Publikacja: 12.01.2017 06:41

Brak reklamacji wyklucza mediacje

Foto: 123RF

Wniosek o wszczęcie postępowania musi zawierać dane składającego je konsumenta oraz dane podmiotu finansowego, którego dotyczy (imię, nazwisko lub nazwa oraz informacje kontaktowe). Należy też dokładnie określić swoje żądanie, w tym wartość przedmiotu sporu, i oczywiście się podpisać.

– Dopuszczamy zarówno podpis odręczny, jak i elektroniczny – mówi Paweł Zagaj z Biura Rzecznika Finansowego. – Możliwe jest też przesłanie e-mailem skanu podpisanego dokumentu. Komunikacja między stronami również może się odbywać drogą elektroniczną, jeśli tak zdecydują. Dążymy do tego, by postępowanie przebiegało możliwie najsprawniej i było wygodne dla stron – tłumaczy.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców