Reklama
Rozwiń

Nieetyczna reklama portalu zaadoptujfaceta.pl

Przedstawianie mężczyzny w roli obiektu seksualnego, który jest łapany przez kobietę za brodę a następnie trafia do sklepowego wózka na zakupy, świadczy o przedmiotowym traktowaniu i braku odpowiedzialności społecznej – stwierdziła Komisja Etyki Reklamy.

Aktualizacja: 11.08.2017 11:07 Publikacja: 11.08.2017 10:17

Nieetyczna reklama portalu zaadoptujfaceta.pl

Foto: Fotolia

ZaadoptujFaceta.pl to portal społecznościowy, gdzie jak czytamy „to kobiety robią ten pierwszy krok (...) aby mężczyźni mogli odezwać się do kobiet, muszą one najpierw umieścić ich w swoim koszyku, lub same do nich napisać". Do Komisji Etyki Reklamy trafiły dwie skargi na reklamę telewizyjną portalu.

W pierwszej z nich skarżący wskazywał, że „reklama w rażący sposób sprowadza mężczyznę do roli obiektu seksualnego; jednoznacznie i wprost przedstawia go jako towar". W drugiej skardze napisano, że w reklamie „mężczyźni traktowani są jak rzeczy, jak produkt, który można włożyć do koszyka. Wprost osoby nazywane są produktami. Handel ludźmi oraz ich takie traktowanie jest zabronione bez względu na płeć".

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców