Zdaniem urzędników dzielnicy eksponowanie etykiet trunków stanowi niedozwoloną reklamę.
W piśmie, jakie trafiło już do niektórych praskich sklepów, dzielnica powołuje się na niedawny wyrok.
„Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku II GSK 982/17 z 13 lipca 2017 r. (sygn.II GSK 982/17) stwierdził, iż eksponowanie w oszklonej witrynie sklepowej – jako oknie wystawowym – znaków towarowych napojów alkoholowych, stanowi reklamę tych napojów w rozumieniu art. 2[1] ust. 1 pkt 3 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (...) ponadto uzasadnia cofnięcie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych" – podnosi się w piśmie.
Przedsiębiorcy proszeni są o przearanżowanie swoich wystaw najpóźniej do 31 grudnia 2017 roku „w taki sposób, aby nie dochodziło do naruszenia zakazu reklamy poprzez popularyzację znaków towarowych napojów alkoholowych".
Akcja dzielnicy wywołała już niemałe poruszenie. Nie ma jednak wątpliwości, że jest prawdziwa.