Reklama

W jednej kategorii bazary wygrywają z dyskontami

Po żywność ekologiczną wcale nie chodzimy najchętniej do szeroko reklamujących ją dyskontów.

Aktualizacja: 18.01.2021 13:57 Publikacja: 18.01.2021 13:43

W jednej kategorii bazary wygrywają z dyskontami

Foto: Adobe Stock

Żywność ekologiczna zyskuje popularność i coraz łatwiej dostać ją w sieciach handlowych, które regularnie robią akcje promocyjne. Jednak, jak wynika z badania przeprowadzonego przez SGGW, Polacy bio jedzenie najchętniej kupują wcale nie w sieciach handlowych czy specjalistycznych sklepach.

Ponad 50 procent ankietowanych konsumentów kupuje żywność ekologiczną na targowisku lub bazarze. Dopiero na drugim miejscu są sieci dyskontowe, które regularnie reklamują bio żywność zarówno marek własnych, jak i szerzej znanych producentów. W dyskontach żywność ekologiczną kupuje około 45 procent ankietowanych. Na wybór sklepów specjalistycznych decyduje się 42 procent ankietowanych. Żywności ekologicznej Polacy szukają też w sklepach osiedlowych czy bezpośrednio w gospodarstwach ekologicznych lub u rolników. Wciąż relatywnie niewielkie znaczenie ma kanał online – tylko 4 proc. kupuje żywność ekologiczną przez internet. Jednak specjalistyczny serwis sadyogrody.pl spekuluje, że pandemia może to zdecydowanie zmienić.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama