Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 18.01.2021 13:57 Publikacja: 18.01.2021 13:43
Foto: Adobe Stock
Żywność ekologiczna zyskuje popularność i coraz łatwiej dostać ją w sieciach handlowych, które regularnie robią akcje promocyjne. Jednak, jak wynika z badania przeprowadzonego przez SGGW, Polacy bio jedzenie najchętniej kupują wcale nie w sieciach handlowych czy specjalistycznych sklepach.
Ponad 50 procent ankietowanych konsumentów kupuje żywność ekologiczną na targowisku lub bazarze. Dopiero na drugim miejscu są sieci dyskontowe, które regularnie reklamują bio żywność zarówno marek własnych, jak i szerzej znanych producentów. W dyskontach żywność ekologiczną kupuje około 45 procent ankietowanych. Na wybór sklepów specjalistycznych decyduje się 42 procent ankietowanych. Żywności ekologicznej Polacy szukają też w sklepach osiedlowych czy bezpośrednio w gospodarstwach ekologicznych lub u rolników. Wciąż relatywnie niewielkie znaczenie ma kanał online – tylko 4 proc. kupuje żywność ekologiczną przez internet. Jednak specjalistyczny serwis sadyogrody.pl spekuluje, że pandemia może to zdecydowanie zmienić.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
50-procentowe cła nałożone przez Donalda Trumpa na Indie weszły dziś w życie. Nowe taryfy zagrażają tysiącom mał...
Prezydent Donald Trump ogłosił w piątek, że jego administracja rozpoczyna „szeroko zakrojone" dochodzenie w spra...
Premier Kanady Mark Carney zadeklarował w piątek, że jego rząd zlikwiduje wiele odwetowych ceł na amerykańskie t...
Trzeci kwartał 2025 r. zaczął się dla modowo-jubilerskiej grupy z Krakowa "poprawnie" - ocenia zarząd. Przejęcie...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Tylko w ostatnich latach rynek na tego typu produkty kupowane online rósł rocznie średnio o 34 proc. Do 2029 r....
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas