Reklama

Szwedzki przepis na sukces

Od kilkulatka sprzedającego zapałki swoim sąsiadom do jednego z najbogatszych ludzi na świecie.

Publikacja: 26.02.2017 16:03

Szwedzki przepis na sukces

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki

Historia Ingvara Kamprada – twórcy Ikei, zaczyna się w niewielkiej wiosce na południu Szwecji, a prowadzi do pierwszej dziesiątki najbogatszych ludzi na świecie według Bloomberga. Jego majątek szacowany jest na ponad 43 miliardy dolarów. Mimo posiadania ogromnej fortuny, ten dziewięćdziesięciolatek jeździ starym Volvo oraz lata klasą ekonomiczną.

Urodzony w 1926 roku Ingvar Kamprad stawiał swoje pierwsze kroki w biznesie już jako pięciolatek. Przedsiębiorczy chłopiec początkowo sprzedawał zapałki, a w niedługim czasie poszerzył swój asortyment o nasiona kwiatów, kartki z życzeniami, ozdoby świąteczne oraz długopisy. Na uwagę zasługuje fakt, że już wtedy zauważył korzyści płynące z kupowania dużej ilości towaru jednocześnie – pozwoliło mu to osiągać zadowalające zyski przy niskiej cenie produktu. Strategia polegająca na kupowaniu dużej ilości materiałów i sprzedawania wyrobów po jak najniższych cenach jest dziś fundamentem modelu biznesowego Ikei.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Amazon szykuje potężne zwolnienia. Obejmą nawet 30 tys. pracowników biurowych
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
USA i Japonia zawarły umowę w sprawie metali ziem rzadkich
Handel
Walka o metale ziem rzadkich. Donald Trump spotka się z Xi Jinpingiem
Handel
Unia Europejska w trójce największych partnerów handlowych Rosji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Handel
USA wszczynają dochodzenie w sprawie przestrzegania przez Chiny umowy handlowej z 2020 r.
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama