Aktualizacja: 19.04.2015 22:00 Publikacja: 19.04.2015 22:00
Nawet 281 mld zł, w pesymistycznym wariancie mogą sięgać straty polskich firm i gospodarki wynikające z deficytu zaufania w relacjach między firmami.
Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz
Wiadomo, że Polacy mają niski poziom zaufania – do państwa, do siebie, do biznesu – ale okazuje się, że mało ufności jest także w relacjach między firmami. Ponad 73 proc. firm twierdzi, że prowadząc działalność gospodarczą, musi ciągle uważać, aby nie zostać oszukanym – wynika z nietypowych badań przeprowadzonych na zlecenie Krajowego Rejestru Długów na próbie ponad 1100 przedsiębiorstw z różnych branż.
Ponad połowa respondentów utrzymuje, że „trzeba nieustannie gromadzić dowody swojej uczciwości – w przeciwnym razie biznesowy partner będzie chciał udowodnić zaniedbania". Także ponad 50 proc. przedsiębiorców jest przekonanych, że inni przedsiębiorcy wykorzystają lukę prawną w umowie, aby uzyskać dodatkowe korzyści z kontraktu kosztem drugiej strony.
Programy gospodarcze kandydatów na prezydenta przynoszą egzotyczny wachlarz propozycji, od utworzenia przystani...
W obliczu dynamicznych przemian gospodarczych, technologicznych i społecznych polskie przedsiębiorstwa stoją prz...
Dziś w Brukseli kraje Unii Europejskiej uzgodniły 17. pakiet sankcji wobec Rosji. Mogą zostać przyjęte w najbliż...
Słowo „prywatyzacja” ma raczej negatywne konotacje. Praktycznie zniknęło z debaty publicznej. W kampanii wyborcz...
Gospodarka rosyjska czasu wojny to pasmo sukcesów, a zachodni biznes opuszczał Rosję z płaczem i bardzo za nią t...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas