Drugi kwartał był „wyraźnie poniżej" oczekiwań spółki, i to będzie miało wpływ na całoroczny wynik – powiedział prezes Heinekena Jean-Francois van Boxmeer.

W pierwszym półroczu tego roku sprzedaż holenderskiego koncernu w ujęciu ilościowym spadła o 3 proc., ale w Europie Zachodniej aż o 8 procent, co spowodowała chłodna wiosna, ale także wyższe opodatkowanie piwa we Francji.

Z kolei na rynkach rozwijających się zysk operacyjny spółki wzrósł o 7 proc. Z tych rynków pochodzi już prawie połowa przychodów holenderskiego browaru. Zysk netto spółki spadł do 679 milionów euro z 688 milionów euro w podobnym okresie ubiegłego rokiem.

Heineken podniósł również z 525 mln euro do 625 mln euro docelowy poziom redukcji kosztów planowany w latach 2012–2014.

Po opublikowaniu tego raportu kurs akcji Heinekena spadł na giełdzie w Amsterdamie aż o 3,9 proc., najbardziej od 20 czerwca.