Reklama

Jesiennego odbicia ciąg dalszy

W ciągu ostatnich 25 sesji WIG20 zyskał 8,2 proc., a mWIG40 5,1 proc. Czwartek daje nadzieje na kontynuacje tego trendu.

Publikacja: 07.11.2019 16:13

Jesiennego odbicia ciąg dalszy

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Psujek

Przebieg czwartkowej sesji był determinowany głównie przez poranne doniesienia Bloomberga, mówiące że Chiny i USA uzgodniły stopniowe zniesienie wzajemnych ceł na towary, a porozumienie ma być zawarte w najbliższych tygodniach. WIG20 zaczął sesję luką wzrostową, a po kilu minutach rósł o 1 proc. do 2277 pkt. Ta ostatnia wartość okazała się dziennym maksimum. Później bowiem przyszła mała realizacja zysków, a notowania indeksu weszły w trend boczny, poruszając się do końca dnia 0,6-0,75 proc. nad kreską. Gorzej było z segmentem misiów, bowiem zarówno mWIG40, jak i sWIG80 oddały po południu cały poranny dorobek. Potwierdził się więc fakt, że czynniki o charakterze globalnym napędzają głównie grono blue chips, w którym udział kapitału zagranicznego jest największy. Czwartkowa sesja wpisuje się w przypadku WIG20 i mWIG40 w trwające od początku października odbicie, którego skala jest coraz bardziej obiecująca. W ciągu ostatnich 25 sesji ten pierwszy zyskał 8,2 proc., a drugi 5,1 proc. W odniesieniu do maluchów na razie o odbiciu mowy być nie może, bowiem zmiana w analizowanym okresie wynosi zaledwie 0.8 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Giełda
Zapach korekty spadkowej coraz bardziej wyczuwalny
Giełda
Krajowe indeksy ugięły się po ciężarem podaży
Giełda
Byki ugrały tyle, ile się dało na GPW
Giełda
Jerome Powell wlał optymizm na giełdy. Kolejnym testem będzie Nvidia
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Giełda
Odrabianie strat po piątkowej wyprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama