MG wybrało branże mogące otrzymać wsparcie w ramach funduszy UE

Ministerstwo Gospodarki wybrało 12 branż polskiej gospodarki, które w ramach nowej perspektywy finansowej UE na lata 2016-23 objęte zostaną wsparciem finansowym.

Publikacja: 01.10.2015 18:04

PAP

Resort gospodarki poinformował, że wsparcie będą mogły otrzymać w ramach tzw. poddziałania 3.3.2 „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki – Brand" oraz poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand" Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

"Branże zostały wytypowane na podstawie analiz innowacyjnych sektorów rynku, grup produktowych oraz usługowych, które posiadają potencjał wizerunkowy do promowania ich na rynkach zagranicznych" - napisano w komunikacie.

Analizy te zostały przygotowane przez firmy Ageron Polska oraz CASE – Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych. Ponadto w kwietniu br. MG ogłosiło nabór propozycji w zakresie perspektywicznych branż. Swoje propozycje zgłosiły 32 organizacje działające na rzecz przedsiębiorczości.

Wśród branż wytypowanych przez resort znalazły się: sprzęt medyczny, maszyny i urządzenia (m.in. maszyny dla górnictwa, rolnictwa, budownictwa), kosmetyki, IT/ICT, biotechnologia i farmaceutyka, moda polska (odzież, wyroby jubilerskie, design).

Ponadto na liście znalazły się: budowa i wykańczanie budowli (m. in. budownictwo, stolarka okienna i drzwiowa), jachty i łodzie, meble, polskie specjalności żywnościowe, sektor usług prozdrowotnych, a także części samochodowe i lotnicze.

"Szczegółowy zakres grup produktowych bądź usługowych w ramach każdej z branż doprecyzowany zostanie w trakcie konsultacji społecznych" - zaznacza MG.

Dodano, że będą one przeprowadzone w trybie dialogu technicznego, a ich rozpoczęcie planowane jest na drugą połowę października br.

Resort gospodarki poinformował, że wsparcie będą mogły otrzymać w ramach tzw. poddziałania 3.3.2 „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki – Brand" oraz poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand" Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

"Branże zostały wytypowane na podstawie analiz innowacyjnych sektorów rynku, grup produktowych oraz usługowych, które posiadają potencjał wizerunkowy do promowania ich na rynkach zagranicznych" - napisano w komunikacie.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Fundusze europejskie
Fundusze Europejskie w trosce o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży
Fundusze europejskie
Polska przeciwna demontażowi polityki regionalnej. Ma poparcie europejskich regionów
Fundusze europejskie
Zamach Ursuli von der Leyen na unijną politykę regionalną. Trudna rola dla Serafina
Fundusze europejskie
UE na pomoc zalanym. Ile Polska może dostać z unijnego Funduszu Solidarności