Dzięki możliwościom, jakie daje internet, nawet małe i średnie przedsiębiorstwa mogą wychodzić ze swoimi produktami do innych państw.
Dyskutowano na ten temat podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy w ramach panelu „Polscy przedsiębiorcy na międzynarodowych rynkach e-commerce", który odbył się w Salonie „Rzeczpospolitej".
MŚP rosną w sieci
– To bardzo pozytywna informacja, że firmy z sektora małych i średnich stawiają na sprzedaż zagraniczną. Obecnie model prowadzenia działalności handlowej znacząco się zmienia, zdecydowanie zwiększa się udział obrotów generowanych w internecie i możemy spodziewać się utrzymania tego trendu – mówi Witold Słowik, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.
Jak wyjaśnia, 80 proc. populacji naszego kraju już korzysta z internetu, a w tej grupie co druga osoba również robi w ten sposób zakupy.
– 40 tys. firm zajmuje się działalnością w sektorze e-commerce i oczywiście zależy nam na tym, aby ich liczba szybko rosła – dodaje Witold Słowik. Jak zauważa, wyniki znacząco nie odbiegają od średniej europejskiej.