Reklama

Wspaniałe czasy dla najbogatszych klanów świata

Prywatne firmy doradcze obsługujące superbogaczy w 2017 roku średnio wypracowały 15,5-proc. zwrot wobec 7 proc. w 2016 r. i 0,3 proc. w 2015 r. - wynika z ankiety UBS Group i firmy Campden Wealth.

Aktualizacja: 25.09.2018 12:47 Publikacja: 25.09.2018 12:41

Wspaniałe czasy dla najbogatszych klanów świata

Foto: 123RF

Najbardziej (16,4 proc.) wzbogaciły się rodziny azjatyckie, głównie dzięki zwyżce kursów akcji i inwestycjom w private-equity.

UBS i Campden Wealth po raz piąty przeprowadziły swoje badanie dające wgląd w dyskretny świat prywatnych firm (family offices) zarządzających fortunami, podatkami, a niekiedy nawet stylem życia bogaczy, pisze Bloomberg.

Czytaj także: Fundacje polskich miliarderów za granicą. Po co? 

Jedną z pierwszych takich prywatnych firm założyli Rockefellerowie w XIX wieku. Później family offices pojawiły się w Europie, ale prawdziwy wysyp przypadł na obecne stulecie m.in. na skutek urodzaju technologicznych miliarderów.

Na ankietę UBS i Campden odpowiedziało 311 prywatnych firm zarządzających majątkami zamożnych rodzin.

Reklama
Reklama

Z tej liczby aż 37 proc. powstało po 2010 roku. Ich aktywa średnio wynoszą 808 milionów USD. Niektóre rodziny mają po kilka takich firm.

Według Campden Wealth na świecie jest prawdopodobnie ponad 5 tys. takich firm, ale ten trend znajduje się dopiero w początkowej fazie rozwoju.

Finanse
Otwarta droga pomocy Ukrainie. Aktywa Rosji zamrożone bezterminowo
Finanse
Walka o zamrożone aktywa. Bank Rosji grozi Unii Europejskiej
Finanse
Zamrożone aktywa, ale roszczenia gorące. Tak Kreml chce zastraszyć Europę
Finanse
Osiem tysięcy wierzycieli Cinkciarza. Syndyk prześledzi księgi rachunkowe spółki
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Finanse
BIK w centrum innowacji: dane i edukacja napędzają rozwój sektora
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama