Projekt nowelizacji ustawy o nadzorze właścicielskim zakłada, że nadzór nad firmami, w których państwo jest większościowym akcjonariuszem lub udziałowcem, przejmie resort skarbu. To oznacza, że resort infrastruktury musiałby oddać Ministerstwu Skarbu kontrolę nad spółkami z grupy PKP.
– Dyskutujemy na ten temat. To naszym zdaniem nie jest najlepszy pomysł, przynajmniej dopóki trwa restrukturyzacja i relokacja majątku w grupie PKP – mówi “Rz” Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej.
[wyimek]1 tys. - w tylu spółkach wciąż udziały posiada Skarb Państwa[/wyimek]
Wciąż nie został zakończony podział majątku pomiędzy spółkami PKP. Nieruchomości niezbędne do prowadzenia działalność mają otrzymać jeszcze m.in. PKP InterCity, PKP Cargo, trójmiejska Szybka Kolej Miejska czy Przewozy Regionalne.
Jak resort skarbu uzasadnia proponowane zmiany? – Główny cel to podniesienie efektywności nadzoru nad tymi spółkami oraz usystematyzowanie zadań, zgodnie z konstytucyjnym podziałem, pomiędzy członkami Rady Ministrów – wyjaśnia rzecznik resortu skarbu Maciej Wewiór.