Polska spełnia wytyczne UEFA w sprawie pokoi w hotelach na mistrzostwa Euro 2012. Jak poinformowała spółka PL2012, która koordynuje i nadzoruje przygotowania do organizacji rozgrywek, już teraz liczba przygotowanych miejsc noclegowych jest wystarczająca. Szacuje się, że w trakcie trzech tygodni mistrzostw do Polski przyjedzie łącznie około 1 miliona turystów. – Wszystkie cztery miasta – gospodarze rozgrywek, wraz z uwzględnieniem pokoi oddalonych od nich o 2 godziny jazdy samochodem, nie tylko są w stanie przyjąć taką liczbę kibiców. W niektórych baza noclegowa jest znacznie większa od zapotrzebowania na Euro – mówi Rafał Rosiejak, koordynator krajowy ds. zakwaterowania dla kibiców w PL.2012.

Przykładowo Warszawa ma już 101 tys. miejsc noclegowych na 100 tys. potrzebnych, w Gdańsk jest 195 tys. na 85 tys. potrzebnych, z kolei liczba łóżek w Poznaniu i Wrocławiu jest większa niż trzeba odpowiednio o 14 tys. i 11 tys. Dla kibiców brane są pod uwagę nie tylko hotele: będą oni spać także w motelach, pensjonatach, hostelach, domach studenckich, a nawet w kwaterach prywatnych. Natomiast piłkarze, organizatorzy imprezy oraz goście o statusie VIP będą mieli do dyspozycji hotele 4- i 5-gwiazdkowe. Rezerwacje będą dokonywane za pośrednictwem stron internetowych hoteli, touroperatorów, systemów rezerwacji hotelowej lub poprzez specjalną platformę informacyjną dla kibiców.

Od grudnia kibicom ma być zaoferowany specjalny produkt Polish Pass. Dzięki niemu można będzie poprzez Internet zgromadzić w jednym dokumencie potwierdzenie rezerwacji hotelowej, bilet na komunikację miejską czy międzymiastową oraz ubezpieczenie zdrowotne. Organizatorzy mistrzostw rozpoczęli także specjalne szkolenia dla osób, które maja zajmować się obsługą gości. Spółka PL.2012 wraz z Izbą Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego oraz firmą szkoleniową House of Skills realizują projekt Akademia Gościnności. Jego celem jest przeszkolenie ok. 1600 osób z branży hotelarskiej w Polsce, m.in. z zakresu praktycznego zarządzania jakością obsługi gości, trudnych sytuacji w obsłudze klientów oraz prezencji. Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.