Reklama

Jeszcze się nie urodziło, a już napędza gospodarkę

Dziecko pary książęcej Williama i Kate, które ma przyjść na świat w lipcu, może pobudzić gospodarkę brytyjską o 240 mln funtów (380 mln dolarów).

Publikacja: 18.06.2013 13:27

Jeszcze się nie urodziło, a już napędza gospodarkę

Foto: AFP

Rodzina królewska dołączyła do handlu detalicznego, oferującego najróżniejsze wyroby związane z niemowlęciem, dla uczczenia narodzin królewskiego potomka.

Śpioszki w stylu munduru strażnika rezydencji królewskiej są jednym z prezentów, jakie można kupić w sklepach fundacji Royal Collection Trust, która przekazuje wszystkie zyski na utrzymanie pałaców rodziny królewskiej.

Książę Karol, który zostanie dziadkiem sprzedaje w sklepie w swej wiejskiej posiadłości Highgrove ręcznie szyte buciki niemowlęce z nadrukowaną brytyjską flagą Union Jack, a rodzice Kate - Carole i Michael Middleton - dodali produkty dla niemowląt do oferty w swojej firmie Party Pieces, proponującej dekoracje, zabawne stroje i wszystko co niezbędne dla zorganizowania wspaniałego przyjęcia i zabawy.

Dyrektor ośrodka badań handlu detalicznego CRR, Joshua Barnfield szacuje, że przyjście na świat dziecka (nie wiadomo tylko dziewczynki czy chłopca) może zapewnić brytyjskiej gospodarce dodatkowe 240 mln funtów. - To będzie piękna historia bez żadnych ujemnych konsekwencji. Termin urodzenia przypada w lipcu, więc ludzie mają czas przygotować się, a to oznacza dodatkowe zakupy - stwierdził.

- Istnieje też duże zainteresowanie po drugiej stronie Atlantyku, bo młodsza para królewska cieszy się w Stanach bardzo dobrą opinią, więc też oczekujemy dużej sprzedaży upominków i pamiątek - dodał.

Reklama
Reklama

Narodziny królewskiego dziecka, trzeciego w kolejce kandydata do tronu po Karolu i Williamie, będzie kolejnym wielkim wydarzeniem z kategorii królewsko-sportowych. Książę William poślubił Kate Middleton w kwietniu 2011, królowa Elżbieta obchodziła w ubiegłym roku diamentową rocznicę. Olimpiada latem była kolejnym wydarzeniem, które przyciągnęło uwagę świata.

Dyrektor ds. tendencji w firmie badania rynku Mintel, Richard Cope oczekuje, że narodziny dziecka wpłyną pozytywnie na spożycie brytyjskich rodzin, które  w I kwartale drgnęło zaledwie o 0,1 proc. - Moim zdaniem, największą szansą dla handlu będą turyści - powiedział i wskazał, że w kwietniu liczba przyjazdów wzrosła o 13 proc.

Barnfield przewiduje, że 4,8 mln ludzi wyda 62 mln funtów na alkohol, aby wypić go za pomyślność nowego członka rodziny królewskiej i 25 mln funtów na organizowanie przyjęć z zabawami dla dzieci. Oblicza też, że 156 mln funtów zostanie wydane na przedmioty pamiątkowe: wyroby z porcelany, zabawki, książki, DVD, prasę i wszystko co daje się zbierać do kolekcji.

Kolejną konsekwencją będą zakupy przez brytyjskich rodziców wszelkich produktów dla dzieci, takich samych, jakich będą używać Kate i William dla swego dziecka, podobnie jak wcześniej panie naśladowały styl ubierania się Kate Middleton.

Efekt Kate jest już mocno zakorzeniony na Wyspach: wyraźnie rośnie sprzedaż wszystkiego, co księżna nosi albo czego używa. Płaszcz, biały w gęste czarne kropki, jaki miała na sobie kilka dni temu podczas uroczystości wodowania statku, został wyprzedany w ciągu godziny.

- Jednym z najważniejszych czynników jest nie zamierzone przez rodzinę królewską popieranie danej marki - stwierdza Barnfield. - Efekt Kate zawładnął już światem mody, a ta tendencja będzie trwać wraz z rozwojem niemowlęcia, zacznie się od grzechotek przejdzie na pierwszy rowerek i tak dalej...

Finanse
Otwarta droga pomocy Ukrainie. Aktywa Rosji zamrożone bezterminowo
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Finanse
Walka o zamrożone aktywa. Bank Rosji grozi Unii Europejskiej
Finanse
Zamrożone aktywa, ale roszczenia gorące. Tak Kreml chce zastraszyć Europę
Finanse
Osiem tysięcy wierzycieli Cinkciarza. Syndyk prześledzi księgi rachunkowe spółki
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Finanse
BIK w centrum innowacji: dane i edukacja napędzają rozwój sektora
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama