Przedstawiono na nim strategię na najbliższe lata po ogłoszonym w zeszłym tygodniu odkupieniu przez Włochów 49-proc. udziałów w holdingu Generali-PPF, który był właścicielem biznesów Generali w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce.

- Wierzę, że jest dalszy potencjał wzrostu w tym regionie – mówił Mario Greco. Grupa planuje zmniejszyć zależność od sprzedaży agencyjnej, mocno skupić się na sprzedaży direct (przez Internet i telefon), a także poprzez bancassurance (sprzedaż polis przez banki). Grupa zapowiedziała zmniejszenie kosztów o 600 mln euro do 2015 roku, jednocześnie zapowiadając odbudowę pozycji kapitałowej. Zysk operacyjny RoE ma wynieść 13 proc. dając do 2015 roku zysk operacyjny przekraczający 5 mld euro. – Nie będziemy spekulować na inwestycjach, ponieważ nie jesteśmy funduszem hedgingowym. Chcemy by nasi inwestorzy byli spokojni – mówił szef Generali. W tym celu w strukturze firmy powstała nowa komórka zajmująca się zarządzaniem kapitałem i wartością.

- Zarówno sama transakcja, jak i deklaracje najwyższych przedstawicieli Grupy Generali są potwierdzeniem sukcesów, które jako region odnieśliśmy w minionych pięciu latach. Podkreślają też znaczenie Polski i innych krajów regionu w dalszym rozwoju międzynarodowej działalności grupy. To dla nas szczególnie ważna informacja również w kontekście nowej strategii dla Generali w Polsce, którą oficjalnie ogłosimy pod koniec stycznia. Będzie ona nastawiona na generowanie wartości dla wszystkich interesariuszy firmy – mówi Artur Olech, prezes Generali Polska. Jak zapowiada firma, ma ona skupiać się na ośmiu kierunkach strategicznych, wśród których nacisk zostanie położony m.in. na efektywność biznesu, nowe technologie i budowanie wartości dla klientów poprzez prostotę obsługi, innowacyjność, a także wsparcie istniejących kanałów dystrybucji.