Dziesięć firm (głównie z rynku IT) oraz Centrum im. Adama Smitha założyło nową organizację biznesową. Ich zdaniem w Polsce nie było nowoczesnej organizacji przedsiębiorców, która reprezentowałaby interesy małego i średniego biznesu.

– Być może to dziwne, ale większość przedsiębiorców nie ma nastawienia wolnorynkowego. My jesteśmy zwolennikami wolnego rynku i zdrowego rozsądku – mówi Cezary Kaźmierczak, prezes ZPP oraz partner w agencji MMT Management. Nowa organizacja opowiada się za uproszczeniem prawa gospodarczego, szybszym rozstrzyganiem sporów gospodarczych, uproszczeniem systemu podatkowego, obniżeniem kosztów pracy, ograniczeniem biurokracji oraz likwidacją barier inwestycyjnych.

ZPP przygotował raport o warunkach działania firm w Polsce i porównał je z warunkami w Europie i na świecie. Chce prowadzić kampanię społeczną na rzecz przedsiębiorczości.

– Chcemy członkom dostarczać profesjonalnych informacji wspomagających działalność biznesową – dodaje Kaźmierczak.