Prezes Fiata Sergio Marchionne liczy, że produkowana w Tychach lancia ypsilon pozwoli mu potroić sprzedaż aut tej marki. Ma ona wynieść 300 tys. w 2014 r.
Na początek Fiat chciałby sprzedawać 130 tys. nowych ypsilonów rocznie. W 2010 r. wszystkich modeli lancii udało się sprzedać 112 tys., w tym 30 tys. ypsilonów, które w starej wersji będą jeszcze produkowane do końca 2011 r.
Najnowszy model Fiata ma zadebiutować podczas Salonu Samochodowego w Genewie na początku marca. U dilerów będzie dostępny od czerwca. Na razie nie wiadomo jednak, jak wygląda. Dostępne są jedynie tzw. teasery, dające tylko ogólny pogląd, jak wyglądać będzie auto.
W fabryce Fiata w Tychach produkowane są dzisiaj ypsilony przedseryjne – przechodzą testy i służą do szkolenia pracowników fabryki, bo jest to model z całkowicie nowego segmentu. Do tej pory zbudowano ok. 200 sztuk. Normalna produkcja ypsilona ruszy wiosną. Do końca 2011 r. ma być wyprodukowanych ok. 60 tys. sztuk, docelowa produkcja to 130 tys. aut rocznie. Może być jeszcze większa, jeśli popyt byłby odpowiednio wysoki.
Uruchomienie produkcji ypsilona ma dla Tychów kluczowe znaczenie, bo nowa generacja pandy będzie produkowana już w Pomigliano d’Arco pod Neapolem, a zamówienia na stary model będą spadać. – W przyszłym roku ypsilon podniesie poziom produkcji powyżej 530 tys. sztuk – jest przekonany prezes Fiata Auto Poland Enrico Pavoni.