Tablet I smartfony sa powszechne na forum w Davos

Na prestiżowej konferencji w Szwajcarii nowoczesne urządzenia przenośne, których jeszcze rok temu nie było nawet na rynku, są już standardem. Elity biznesu i polityki nie mogą już się obyć bez tabletów i smartfonów. To one, a nie konferencje prasowe, służą do najszybszego rozsyłania w świat newsów i komentarzy z forum

Publikacja: 29.01.2011 11:56

Trwające forum ekonomiczne w Davos, nazywane największym na świecie spotkaniem networkingowym, jest w tym roku elitarnym oknem wystawowym branży nowych konsumenckich technologii. Wśród 2,5 tys. uczestników konferencji powszechnie używanym gadżetem jest tablet iPad firmy Apple, urządzenie którego rok temu jeszcze w ogóle nie było na rynku. Z kolei posiadanie zaawansowanego smartfona od tej samej firmy, lub któregoś z jej największych konkurentów (Samsung, HTC, Research In Motion, Motorola) to standard – donosi agencja Reutera.

Zaawansowane telefony z dostępem do sieci wykorzystywane są przez uczestników forum do zamieszczania doraźnych komentarzy z wydarzeń w Davos na Facebooku czy Twitterze. Regularne aktualizacje publikuje w ten sposób m.in. prof. Nouriel Roubini, ekonomista z New York University.

Twitter służy też organizatorom konferencji do zamieszczania aktualności na temat agendy spotkań i ewentualnych zmian terminów kolejnych odczytów. Z tego powodu w na tegorocznym forum w Davos praktycznie zrezygnowano z drukowanych materiałów informacyjnych, które jeszcze rok temu zalegały w każdej sali konferencyjnej.

[srodtytul]Sprzedaż lepsza niż przewidzieli analitycy[/srodtytul]

Ekspansja tabletów i smartfonów w biznesie, w Davos widoczna jak w soczewce, zaskoczyła wszystkich analityków rynku. Tuż po premierze iPada takie firmy jak Gartner czy Morgan Stanley przewidywały, że urządzenie w 2010 r. sprzeda się w 6, może 7 milionach egzemplarzy. Rzeczywisty wynik w 2010 r. to 14,8 mln. – Nie wyobrażam sobie działalności w biznesie bez mojego tabletu – mówił niedawno „Rz” Arun Bhikshesvaran, wiceprezes amerykańskiego oddziału Ericssona. – Tego typu urządzenia zmieniły wygląd sal konferencyjnych i sposób prowadzenia spotkań. Wcześniej wielu uczestników używało własnych laptopów, wpatrywało się w ekrany, które oddzielały ich od innych osób. Dziś tableta z prezentacją można podać z rąk do rąk, niczym notatnik. Tablety sprawiły, że spotkania biznesowe są żywsze, a ludzie więcej rozmawiają – komentuje Bhikshesvaran.

O skali popularności tabletów świadczą szacunki Apple – gracza dominującego na tym rynku – który twierdzi, że jego tablety używane są w 80 proc. firm z listy największych przedsiębiorstw Fortune 100. Jeśli to liczy są prawdziwe, oznacza to, że iPad przyjmuje się wśród klientów biznesowych szybciej niż telefon iPhone, którego pierwsza wersja pojawiła się na rynku w 2007 r. Dziś smartfon generuje prawie połowę przychodów Apple które w ostatnim kalendarzowym kwartale 2010 r. wyniosły 26,7 mld dol. (przy zysku 6 mld dol.).

[srodtytul]Flota firmowych tabletów[/srodtytul]

Wiele firm, w tym np. General Electric wymieniło część floty służbowych laptopów na mniejsze i w podstawowych wersjach tańsze tablety Apple i innych producentów (w grupie pościgowej przoduje Samsung). – Nie boimy się eksperymentów – powiedziała Reuterowi Linda Boff, szef marketingu GE zapytana o powody wprowadzenia do firmy nowych urządzeń. Powodzenie iPada i Galaxy Tab Samsunga (do dziś sprzedano ok. 2 mln egzemplarzy) zachęciło producentów do rozwijania kolejnych modeli urządzeń. W tym roku na rynku może się pojawić ok. 75 modeli tabletów, takich producentów jak Motorola czy Samsung. Kolejną wersję iPada przedstawi wiosną Apple.

Wysyp coraz tańszych urządzeń mobilnych stwarza nowe możliwości dla pracodawców. – Dzięki rozpowszechnieniu np. serwisów społecznościowych, które za darmo umożliwiają np. współpracę online wielu osób jednocześnie, firmy zyskują nowe możliwości w zakresie pracy mobilnej i cięcia kosztów – powiedział John Herrema, wiceprezes ds. strategii w firmie Good Technology.

Trwające forum ekonomiczne w Davos, nazywane największym na świecie spotkaniem networkingowym, jest w tym roku elitarnym oknem wystawowym branży nowych konsumenckich technologii. Wśród 2,5 tys. uczestników konferencji powszechnie używanym gadżetem jest tablet iPad firmy Apple, urządzenie którego rok temu jeszcze w ogóle nie było na rynku. Z kolei posiadanie zaawansowanego smartfona od tej samej firmy, lub któregoś z jej największych konkurentów (Samsung, HTC, Research In Motion, Motorola) to standard – donosi agencja Reutera.

Pozostało 86% artykułu
Finanse
Polacy ciągle bardzo chętnie korzystają z gotówki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli