Zdaniem UOKiK, w ramach kampanii reklamowej prowadzonej w latach 2008-2009, Krajowa Kasa SKOK mylnie sugerowała, że przepisy zabraniają tym instytucjom inwestowania w instrumenty finansowe obciążone ryzykiem. Tymczasem zarówno Kasa Krajowa SKOK, jak i same SKOK-i mogą inwestować w niektóre przedsięwzięcia, które niosą ze sobą ryzyko. W ocenie UOKIK  treści zawarte w materiałach promocyjnych mogły wywołać u przeciętnego konsumenta błędne przekonanie co do zasad na jakich  kasy zarządzają oszczędnościami swoich członków oraz że ich pieniądze będą bezpieczniejsze w SKOK niż w innych instytucjach finansowych. Zdaniem Urzędu te działania naruszały prawo konsumentów do rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji. Od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji.

SKOK- i nie podlegają pod zewnętrzny nadzór państwowy. Kontroluje je Krajowa Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo-Kredytowa. W przyszłym tygodniu Trybunał Konstytucyjny zdecyduje czy przepisy ustawy ustanawiającej nadzór Komisji Nadzoru Finansowego nad kasami  są zgodne z Konstytucją.