Na promocję polskich specjalności eksportowych z pieniędzy Ministerstwa Gospodarki i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego przeznaczono w sumie ponad 70 mln zł. Wśród 15 beneficjentów programu, znalazła się także branża stolarki otworowej.
Na realizację I Branżowego Programu Promocji Eksportu „Polskie Okna i Drzwi" trafi ok. 12 mln zł dla firm i kolejne 5 mln zł na zadania realizowane na rzecz całej branży przez powołane w tym celu konsorcjum. Firmy biorące udział w programie mogą liczyć na zwrot kosztów kwalifikowanych w wysokości 75 proc. poniesionych wydatków, z tym że wsparcie dla jednej firmy nie może przekroczyć pułapu pomocy de minimis: 200 tys. euro.
Program promocji okien i drzwi z Polski przewiduje m.in. zwrot kosztów finansowania udziału firm w międzynarodowych targach, organizacji szkoleń i konferencji. Promocja obejmuje pięć rynków: czeski, francuski, niemiecki, szwedzki i włoski.
17 mln zł wysokość wsparcia przyznanego firmom na promocję polskich okien i drzwi za granicą
Od razu po uruchomieniu programu stało się o nim głośno i bynajmniej nie był to natychmiastowy efekt kampanii promocyjnej, tylko wynik niepokoju, jaki program wzbudził u zagranicznej konkurencji. Niemiecki związek producentów stolarki budowlanej wysłał do Komisji Europejskiej list protestacyjny. Kwestionuje w nim wsparcie finansowe dla firm z naszego kraju na promocję swoich produktów. Argumentuje, że rynek stolarki okien i drzwi w Unii nie rośnie, więc przeznaczanie z unijnej oraz rządowej kasy pieniędzy na promocję części producentów, w tym wypadku polskich, sprawi że udziały w rynku przesuną się na rzecz beneficjentów tego programu.