Materiał powstał we współpracy z firmą Allegro
Oprócz zaangażowania Polaków, którzy organizowali wsparcie w tym trudnym czasie, mogliśmy zaobserwować również inicjatywy znanych nam firm i marek. Jedną z nich jest Allegro, które po wprowadzeniu ograniczeń skupiło się na tym, aby platforma działała sprawnie i aby mogło wspierać w swoich działaniach m.in. sprzedawców, kupujących oraz lokalne społeczności.
O zaangażowaniu społecznym Allegro opowiada Marta Mikliszańska, Head of Public Affairs & Sustainability.
W jaki sposób Allegro wspiera wspomnianych wcześniej sprzedających?
Marta Mikliszańska: W 2020 r. zainicjowaliśmy szereg działań, żeby walczyć z negatywnymi skutkami pandemii koronawirusa. Uruchomiliśmy serię projektów wspierających Polaków w walce z pandemią. Przedsiębiorcy, zarówno obecni sprzedawcy Allegro, jak i nowe firmy, mogli korzystać z Pakietu dla Sprzedających, pomagającego przetrwać w trudniejszych warunkach lub rozpocząć działalność w serwisie. Pakiet Wsparcia dla Sprzedawców obejmował m.in. wydłużenie terminów płatności, ale także rozpoczęcie sprzedaży online dla nowych firm i korzystanie z platformy przez pierwsze trzy miesiące bez ponoszenia opłat. Pozwoliło to wielu sklepom, które zostały z dnia na dzień zamknięte z powodu lockdownu, szybko wznowić działalność i rozpocząć sprzedaż. Trzymiesięczny bezpłatny pakiet pomocowy pozwolił poprawić płynność finansową i zwiększyć stabilność działalności wielu firmom. Sprzedaż za pośrednictwem platformy Allegro dla nowych sklepów była rozwiązaniem znacznie szybszym i łatwiejszym do wznowienia działalności niż uruchomienie własnego sklepu internetowego. Przygotowaliśmy również podobne rozwiązanie dla małych, często lokalnych przedsiębiorców. W specjalnej kategorii „Lokalny ryneczek" na Allegro Lokalnie mogli sprzedawać swoje „produkty pierwszej potrzeby" za darmo. Byliśmy też partnerem kampanii „Przenieś swoją firmę do internetu. Zarabiaj na e-handlu" prowadzonej przez Agencję Rozwoju Przemysłu oraz wspieraliśmy szkolenia online realizowane przez e-Izbę.