Znany jest przede wszystkim jako autor kompozycji z kół i fal o kontrastowych kolorach oraz rozedrganych płynnych konturach, dających złudzenie ruchu. Tworzył także prace w duchu postkubizmu oraz inspirowane obrazem telewizyjnym. Wykorzystywał w nich charakterystyczne dla niego wielobarwne plamki, smugi, pasma itp. Obrazy te, podobnie jak magiczne kręgi, powstały w USA, gdzie mieszkał ponad 30 lat.

W latach 50. jego socrealistyczna „Matka Koreanka” była sztandarowym obrazem epoki. Ostatnie obrazy Fangora są esencją jego malarskich doświadczeń.

Łączą abstrakcję, geometrię z niemal realistycznymi przedstawieniami. Artysta mówi, że to obrazy z przeszkodami. Przeszkodą są geometryczne układy nałożone na realistyczne portrety, martwe natury czy pejzaże. Urodził się w Warszawie. Studiował w warszawskiej ASP (dyplom w 1946 r.). Od 1966 r. mieszkał za granicą. W 1999 r. powrócił do kraju.