Wiele spostrzeżeń Zaltmana zaskakuje – okazuje się bowiem, że pomimo kosztownych i długotrwałych badań rynkowych blisko 80 proc. nowych produktów czy usług wprowadzanych na rynek nie znajduje chętnych. Jak zatem myślą konsumenci? Zdaniem profesora z Harvardu marketing nie nadąża za zmianami we współczesnym świecie, a metody, którymi posługują się firmy, są nieefektywne. Tymczasem możemy przeczytać, że 95 proc. procesów myślowych potencjalnych klientów odbywa się podświadomie, dlatego rozszyfrowanie sposobu dotarcia do nowej grupy wymaga od firm wiedzy czysto psychologicznej.

Książka napisana jest w formie poradnika dla chcących poznać mechanizmy tworzenia naprawdę efektywnych kampanii reklamowych. Zdaniem autora od wielu wymaga to gruntownej zmiany nastawienia i nawyków. Badania rynkowe dostarczają niejednokrotnie zbyt dużo danych, które często są mylnie interpretowane. Tymczasem klient myśli o produkcie, odwołując się do swojego aktualnego nastroju, co ma oczywisty wpływ na jego ocenę i deklarowaną chęć zakupu.