Concierge to usługa polegająca na organizacji różnych świadczeń na życzenie klienta, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku, norm prawnych i dobrych obyczajów. Najpopularniejsze usługi to zakup biletów na koncerty, do teatru, biletów lotniczych, prezentów, rezerwacja hotelu, załatwienie niani do dziecka czy dostawy kwiatów pod wskazany adres. Firmy działające w tej branży z dużym wyprzedzeniem rezerwują bilety na ważne imprezy, by potem sprostać oczekiwaniom swoich klientów.
Oczekiwania te bywają czasami nietypowe. Firma Europ Assistance Polska organizowała już na zlecenie klientów trzytygodniową wyprawę do Azji, przelot helikopterem nad Dubajem, zakup ferrari na targach motoryzacyjnych w Genewie.
Concierge zyskuje na popularności. W ubiegłym roku Inter Partner Assistance zrealizowało blisko 40 proc. więcej usług niż w 2006 r. – mówi Jacek Konieczny, dyrektor Departamentu Handlowego Inter Partner Assistance Polska. – Coraz większe zainteresowanie concierge jest m.in. wynikiem bardziej precyzyjnego profilowania tych świadczeń, łatwiejszego dostępu do nich, intensywniejszych działań marketingowych.
Nadal jednak nie wszyscy klienci wiedzą, że mają prawo do skorzystania z takiej usługi i że za zlecenie znalezienia hydraulika czy niani nie muszą płacić. Klient pokrywa oczywiście koszty usługi czy rzeczy, którą zamówił. Tak więc płaci za bilety na koncert, ale nie płaci za organizację ich zakupu i dowóz.
Nie każdy klient może liczyć na tak rozbudowane usługi jak organizacja podróży po Azji. Wszystko zależy od umowy i produktu, do którego concierge jest dołączone. Z najbogatszej oferty korzystają klienci private bankingu.