Przewaga marki PKO BP nie dziwi, biorąc pod uwagę, że jej właściciel jest nie tylko bankiem największym na polskim rynku pod względem liczby klientów i sumy bilansowej, ale także najbardziej zyskownym.
– Chcemy się stać sprawnym liderem bankowości i narodowym czempionem – podkreśla prezes banku Zbigniew Jagiełło. W próbie umocnienia tej pozycji pomagał Skarb Państwa, większościowy akcjonariusz PKO BP, wspierając spółkę w staraniach o przejęcie wystawionego na sprzedaż Banku Zachodniego WBK. Ostatecznie PKO BP przetargu nie wygrał, ale pokazał, że może konkurować z największymi grupami finansowymi świata.
Prezes Jagiełło konsekwentnie podkreśla narodowy charakter banku, rozwijając drugi człon nazwy – PKO Bank Polski.
Prestiżowy magazyn „The Banker” wycenił markę PKO BP na ponad miliard dolarów, (czyli ok. 2,9 mld zł). Nasz tegoroczny ranking wykazuje, że jej wartość jest jeszcze większa i sięga 3,64 mld zł, czyli o 15 proc. więcej niż rok wcześniej.
Tę wartość wspiera duża rozpoznawalność marki PKO BP, którą bank zawdzięcza nie tylko długoletniej tradycji, ale także rozległej sieci placówek. Ma ponad 1,2 tys. oddziałów własnych oraz blisko 2 tys. agencji zlokalizowanych nie tylko w dużych, ale także w małych miejscowościach, w których nie są obecne inne banki komercyjne. Ostatnio PKO BP, by podnieść standard agencji zarówno pod względem lokalizacji, jak i wystroju, określił nowe warunki współpracy z przedsiębiorcami prowadzącymi takie punkty.