Reklama

TP chce zarobić na UEFA [NOWE]

Aktualizacja: 10.01.2012 18:10 Publikacja: 10.01.2012 12:53

TP chce zarobić na UEFA [NOWE]

Foto: ROL

Telekomunikacja Polska

poinformowała dzisiaj na konferencji prasowej o stanie przygotowań do Euro2012, w ramach projektu dla UEFA, jako „Partner Technologiczny”. – Z przyjemnością informuję, że wszystko jest na czas – powiedział prezes

Maciej Witucki

, prezes zarządu TP.

Witucki podtrzymał, że przy okazji Euro 2012 telekom wdroży zapowiadane wcześniej usługi, w tym np. telewizji mobilnej.

Reklama
Reklama

Grupa TP zapewni transmisję danych ze stadionów, na których odbędą się mecze zawodów oraz zorganizuje ośrodek telewizyjny dla wszystkich nadawców, którzy chcą odbierać sygnał TV z meczów. Spółka przewiduje, że wolumen danych z tego tytułu wyniesie ok. 4 Pb (peta bajtów) – dwukrotnie więcej niż w okresie Euro2008 z uwagi na konieczność zapewnienia transmisji o jakości HD. Na zlecenie UEFA TP zorganizuje czasowe centrum nadawcze w Warszawie w halach przy ul.Prądzyńskiego. – Takie było oczekiwanie UEFA – mówi Leszek Hołda, szef Integrated Solutions i dyrektor programu Euro2012 w TP. Jak mówi pierwsi nadawcy złożyli już zamówienie na zestawienie kablowych łączy transmisji danych z warszawskiego ośrodka do ich centrów w różnych miastach Europy.

Centrum przy Prądzyńskiego zorganizowane zostanie tylko na czas Euro2012, a potem zlikwidowane. Cały sprzęt zakupiony do realizacji projektu dla UEFA zostanie wykorzystany w innych kontraktach. Na potrzeby obsługi ruchu TV powstanie również punkt styku z siecią UkrTelecom, który – jak mówi Leszek Hołda, zostanie utrzymany również po Euro2012 na potrzeby tranzytu ruchu na Ukrainę.

źr.TP

Umowa z UEFA obejmuje również sponsoring mistrzostw przez Orange. Kontrakt w części sieciowej dotyczy tylko terenu Polski, kontrakt sponsoringowy 11 krajów Europy, w których spółki z grupy France Telecom mogą korzystać z tytułu „Partnera Technologicznego” mistrzostw.

Maciej Witucki nie chciał zdradzić wartości tego projektu. Zapewnił jednak, że dla TP ma on charakter komercyjny i bezpośrednie wpływy ze sprzedaży usług (dla UEFA) mają przewyższyć wydatki (inwestycyjne i sponsoringowe). Uważa on też, że korzyścią z punktu widzenia przychodów TP będzie wyższe natężenie połączeń roamingowych, generowanych przez kibiców. – Rynek dużo nie skoczy, ale zmiana na pewno będzie widoczna – mówił prezes TP.

Reklama
Reklama

Na bieżąco w projekcie Euro2012 zatrudnionych jest ok. 200 pracowników z grupy TP. W okresie rozrywek liczba ta wzrośnie do ok. 1000.

Prezentacja z konferencji prasowej TP

Telekomunikacja Polska

poinformowała dzisiaj na konferencji prasowej o stanie przygotowań do Euro2012, w ramach projektu dla UEFA, jako „Partner Technologiczny”. – Z przyjemnością informuję, że wszystko jest na czas – powiedział prezes

Pozostało jeszcze 92% artykułu
Reklama
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Ekonomia
Budżet nowej Wspólnoty
Ekonomia
Nowe czasy wymagają nowego podejścia
Ekonomia
Pacjenci w Polsce i Europie zyskali nowe wsparcie
Reklama
Reklama