TP chce zarobić na UEFA [NOWE]

Aktualizacja: 10.01.2012 18:10 Publikacja: 10.01.2012 12:53

TP chce zarobić na UEFA [NOWE]

Foto: ROL

Telekomunikacja Polska

poinformowała dzisiaj na konferencji prasowej o stanie przygotowań do Euro2012, w ramach projektu dla UEFA, jako „Partner Technologiczny”. – Z przyjemnością informuję, że wszystko jest na czas – powiedział prezes

Maciej Witucki

, prezes zarządu TP.

Witucki podtrzymał, że przy okazji Euro 2012 telekom wdroży zapowiadane wcześniej usługi, w tym np. telewizji mobilnej.

Grupa TP zapewni transmisję danych ze stadionów, na których odbędą się mecze zawodów oraz zorganizuje ośrodek telewizyjny dla wszystkich nadawców, którzy chcą odbierać sygnał TV z meczów. Spółka przewiduje, że wolumen danych z tego tytułu wyniesie ok. 4 Pb (peta bajtów) – dwukrotnie więcej niż w okresie Euro2008 z uwagi na konieczność zapewnienia transmisji o jakości HD. Na zlecenie UEFA TP zorganizuje czasowe centrum nadawcze w Warszawie w halach przy ul.Prądzyńskiego. – Takie było oczekiwanie UEFA – mówi Leszek Hołda, szef Integrated Solutions i dyrektor programu Euro2012 w TP. Jak mówi pierwsi nadawcy złożyli już zamówienie na zestawienie kablowych łączy transmisji danych z warszawskiego ośrodka do ich centrów w różnych miastach Europy.

Centrum przy Prądzyńskiego zorganizowane zostanie tylko na czas Euro2012, a potem zlikwidowane. Cały sprzęt zakupiony do realizacji projektu dla UEFA zostanie wykorzystany w innych kontraktach. Na potrzeby obsługi ruchu TV powstanie również punkt styku z siecią UkrTelecom, który – jak mówi Leszek Hołda, zostanie utrzymany również po Euro2012 na potrzeby tranzytu ruchu na Ukrainę.

źr.TP

Umowa z UEFA obejmuje również sponsoring mistrzostw przez Orange. Kontrakt w części sieciowej dotyczy tylko terenu Polski, kontrakt sponsoringowy 11 krajów Europy, w których spółki z grupy France Telecom mogą korzystać z tytułu „Partnera Technologicznego” mistrzostw.

Maciej Witucki nie chciał zdradzić wartości tego projektu. Zapewnił jednak, że dla TP ma on charakter komercyjny i bezpośrednie wpływy ze sprzedaży usług (dla UEFA) mają przewyższyć wydatki (inwestycyjne i sponsoringowe). Uważa on też, że korzyścią z punktu widzenia przychodów TP będzie wyższe natężenie połączeń roamingowych, generowanych przez kibiców. – Rynek dużo nie skoczy, ale zmiana na pewno będzie widoczna – mówił prezes TP.

Na bieżąco w projekcie Euro2012 zatrudnionych jest ok. 200 pracowników z grupy TP. W okresie rozrywek liczba ta wzrośnie do ok. 1000.

Prezentacja z konferencji prasowej TP

Telekomunikacja Polska

poinformowała dzisiaj na konferencji prasowej o stanie przygotowań do Euro2012, w ramach projektu dla UEFA, jako „Partner Technologiczny”. – Z przyjemnością informuję, że wszystko jest na czas – powiedział prezes

Pozostało 92% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy