TomTom zdobył popularność swymi urządzeniami do nawigacji satelitarnej używanymi w pojazdach mechanicznych. Teraz związał się z brytyjską firmą ubezpieczeniową Motaquote i oferuje pierwszy nowy produkt z zakresu ubezpieczeń o nazwie Fair Play, zapewniający niższe składki kierowcom jeżdżącym bezpiecznie.
- Nasze wejście na rynek ubezpieczeń ze sprawdzoną technologią zarządzania flotami stawia nas w czołówce działań, które mogą zrewolucjonizować branżę ubezpieczeń samochodowych – stwierdził dyrektor TomTom Business Solutions, Thomas Schmidt.
W bieżącym roku Holendrzy skupią się na rozszerzeniu produkcji dla innych firm ubezpieczeniowych w Europie, a Schmidt zakłada, że tysiące klientów przystąpi do tego przedsięwzięcia.
Rozwiązanie TomToma daje zmotoryzowanym kontrolę nad wartością ich polisy poprzez wykorzystanie ich sprawności w prowadzeniu pojazdu , zachowania się w różnych sytuacjach, a nie będzie zależeć od dotychczas uwzględnianych czynników ryzyka, takich jak miejsce zamieszkania, płeć, wiek i rodzaju pojazdu.
Kierowcy, którzy zgodzą się korzystać z nowego produktu ubezpieczeniowego otrzymają odpłatnie urządzenie TomTom zainstalowane w ich pojazdach, śledzące ich zachowanie i zwyczaje. Towarzystwo ubezpieczeniowe będzie mieć podgląd tego, więc styl prowadzenia pojazdu powinien poprawić się, a to z kolei wpłynie na obniżenie składki - wyjaśnił Schmidt.