Ubezpieczenie zależne od stylu jazdy

Holenderski producent urządzeń nawigacji satelitarnej umożliwi firmom ubezpieczeniowym różnicować składki zależnie od dobrej lub ryzykownej jazdy klientów

Publikacja: 08.02.2012 18:53

Ubezpieczenie zależne od stylu jazdy

Foto: Flickr

TomTom zdobył popularność swymi urządzeniami do nawigacji satelitarnej używanymi w pojazdach mechanicznych. Teraz związał się z brytyjską firmą ubezpieczeniową Motaquote i oferuje pierwszy nowy produkt z zakresu ubezpieczeń o nazwie Fair Play, zapewniający niższe składki kierowcom jeżdżącym bezpiecznie.

- Nasze wejście na rynek ubezpieczeń ze sprawdzoną technologią zarządzania flotami stawia nas w czołówce działań, które mogą zrewolucjonizować branżę ubezpieczeń samochodowych – stwierdził dyrektor TomTom Business Solutions, Thomas Schmidt.

W bieżącym roku Holendrzy skupią się na rozszerzeniu produkcji dla innych firm ubezpieczeniowych w Europie, a Schmidt zakłada, że tysiące klientów przystąpi do tego przedsięwzięcia.

Rozwiązanie TomToma daje zmotoryzowanym kontrolę nad wartością ich polisy poprzez wykorzystanie ich sprawności w prowadzeniu pojazdu , zachowania się w różnych sytuacjach, a nie będzie zależeć od dotychczas uwzględnianych czynników ryzyka, takich jak miejsce zamieszkania, płeć, wiek i rodzaju pojazdu.

Kierowcy, którzy zgodzą się korzystać z nowego produktu ubezpieczeniowego otrzymają odpłatnie urządzenie TomTom zainstalowane w ich pojazdach, śledzące ich zachowanie i zwyczaje. Towarzystwo ubezpieczeniowe będzie mieć podgląd tego, więc styl prowadzenia pojazdu powinien poprawić się, a to z kolei wpłynie na obniżenie składki -  wyjaśnił Schmidt.

Konsumenci, którzy przystąpią , zapłacą firmie TomTom za aparat obserwujący ich poczynania i natychmiast otrzymają niższą składkę, o ile obiecają stosować się do wskazań tego urządzenia – dodał Richard Piekaar z TomTom.

Analitycy podeszli sceptycznie do realnych możliwości popytu na nowy produkt ubezpieczeniowy, ale niektórzy przyznają, ze chęć zamiany na pieniądze przez TomToma jego bogatej bazy danych w czasie rzeczywistym i historycznych danych o sposobie prowadzenia pojazdu jest dobrą oznaką.

- To pozytywne, że szukają alternatywnych modeli biznesu i są w tym innowacyjni. Wiązani rynku ubezpieczeń z telematyką jest czymś nowym, istnieje więc wiele niepewności co do modelu biznesowego – stwierdził analityk w SNS Securities, Martijn den Drijver.

TomTom ma do czynienia z dużą konkurencją w głównym segmencie rynku osobistych urządzeń nawigacji satelitarnej, bo konsumenci coraz częściej wybierają bezpłatne albo tanie oprogramowania, a także modniejsze gadżety w rodzaju smartfonów czy tabletów.

Teraz celuje w obszary o większym wzroście i w nowe rynki. Sprzedaje coraz więcej urządzeń nawigacji wbudowanych w deski rozdzielcze samochodów osobowych i ciężarówek, a nie przenośnych, ponadto mapy z danymi i usługi o ruchu w czasie rzeczywistym. Największymi rywalami Holendrów są Garmin, Gogle i Nokia.

TomTom zdobył popularność swymi urządzeniami do nawigacji satelitarnej używanymi w pojazdach mechanicznych. Teraz związał się z brytyjską firmą ubezpieczeniową Motaquote i oferuje pierwszy nowy produkt z zakresu ubezpieczeń o nazwie Fair Play, zapewniający niższe składki kierowcom jeżdżącym bezpiecznie.

- Nasze wejście na rynek ubezpieczeń ze sprawdzoną technologią zarządzania flotami stawia nas w czołówce działań, które mogą zrewolucjonizować branżę ubezpieczeń samochodowych – stwierdził dyrektor TomTom Business Solutions, Thomas Schmidt.

Pozostało 82% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy