Wejście na francuski rynek mobilny sieci Free z ultratanią ofertę mocno odbiło się na wynikach operacyjnych jej konkurentów. Grupa France Telecom (do której w Polsce należy Telekomunikacja Polska) straciła w I kw. br. 615 tys. klientów, czyli ok. 2 proc. całej bazy abonenckiej. Jak wynika z danych zaprezentowanych przez FT wejście na rynek Free podniosło dwukrotnie wskaźnik CHURN w jej sieci mobilnej.

FT zapewnia, że - mimo ostrego wejścia na rynek konkurenta - wykona tegoroczny plan przepływów finansowych (FCF). Sygnalizuje jednak, że prognozy na lata 2013-2015 mogą ulec korekcie. Negatywny wpływ wejścia na rynek Free Mobile zrekompensuje częściowo grupie FT umowa o roamingu krajowym z tym operatorem. Wedle FT tempo pozyskiwania klientów i generowanego przez nich ruchu jest takie, że przychody w wysokości 1 mld euro od Free, jakie grupa FT zaplanowała na 6 lat mogą, zostać osiągnięte w 3 lata.

Według nieoficjalnych informacji od chwili startu w styczniu Free Mobile mogło pozyskać między 1,5 mln a 2 mln klientów, dzięki bardzo atrakcyjnej cenowo ofercie. Wedle wyliczeń analityków strategia operatora może spowodować, że francuski rynek mobilny - dzisiaj należący do najbardziej rentownych w Europie (marża 35-39 proc.) - może spaść do kategorii najmniej rentownych (marża ok. 25 proc.) - podaje Agencja Reutera.