Jeden z pionierów usług medialnych w technologii IP, włoska sieć Fastweb, zaczęła informować swoich abonentów o planach likwidacji usług telewizyjnych IPTV w listopadzie tego roku. Wedle rynkowych domysłów powodem jest zbyt niska popularność w bazie abonenckiej.

Faktycznie, od startu w 2001 r. włoski operator zdobył ok. 250 tys. abonenetów tej usługi, jaką świadczy na własnej sieci FTTx oraz za pośrednictwem pętli lokalnej Telecom Italia. Dla porównania Fastweb obsługuje 1,6 mln abonentów usług szerokopasmowego dostępu.

Operator od dwóch lat sprzedaje w pakiecie usługi telewizji satelitarnej platformy Sky. Są one teraz podstawą oferty TV Fastwebu. Do marca 2012 r. operator zdobył 87 tys. nabywców tych pakietów.

Fastweb należy do grupy Swisscom. Roczne przychody włoskiej sieci wynosza ok. 1,6-1,7 mld euro rocznie.