Urząd Komunikacji Elektronicznej
nie podał (i nie poda) wyniku testu na zawężanie ceny (PS,
ang.price squeeze
) dostępowej usługi detalicznej
Telekomunikacji Polskiej
Aktualizacja: 27.06.2012 16:24 Publikacja: 27.06.2012 16:24
Urząd Komunikacji Elektronicznej
nie podał (i nie poda) wyniku testu na zawężanie ceny (PS,
ang.price squeeze
) dostępowej usługi detalicznej
Telekomunikacji Polskiej
"do 10 Mb/s", ponieważ to mogłoby umożliwić operatorom alternatywnym oszacowanie tej ceny, co stanowiłoby uszczerbek dla sytuacji konkurencyjnej TP.
- Informacja na temat wyniku testu PS umożliwiłaby łatwe wyliczenie proponowanej ceny detalicznej nowej usługi TP. Negatywny wynik testu oznaczałby bowiem, że zaproponowana w ramach TTM usługi hurtowej cena jest wyliczona na podstawie ceny detalicznej pomniejszonej o upust hurtowy - wyjaśnia Lidia Kozłowska, zastępca Prezesa UKE. W przypadku negatywnego wyniku testu ceny TP obligatoryjnie oferuje usługę hurtową w cenie 49 proc. wartości usługi detalicznej netto (metoda retail minus).
Informacja o pozytywnym wyniku testu nie dałaby wprawdzie równie prostej odpowiedzi na pytanie o cenę nowej usługi detalicznej, ponieważ operatorzy alternatywni nie wiedzą, jakie koszty sprzedaży sprawozdała na potrzeby testu ceny TP, ani jaką marżę chce na uzyskać na nowej usłudze. Niemniej UKE uważa, że musi zachować w tej sprawie symetrię (tzn. nie informować w żadnym z przypadków o wyniku testu).
Na rynku powszechnie uważa się jednak, że nowa usługa TP przeszła test, a takie też nieoficjalne sygnały płyną z UKE. Teoretycznie jest jednak możliwe, że usługa testu nie przeszła, ale mimo tego TP wprowadzi ją na rynek, razem z usługa hurtową pomniejszoną o 51 proc.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rpkom.pl
Urząd Komunikacji Elektronicznej
nie podał (i nie poda) wyniku testu na zawężanie ceny (PS,
Zarządzanie finansami osobistymi to sztuka balansowania między bieżącymi potrzebami a przyszłymi celami. Coraz c...
Coraz więcej firm świadomie inwestuje w jakość, nie tylko swoich produktów i usług, ale też w standardy współpra...
Dane płatnicze dają dziś wyjątkowy wgląd w zachowania i trendy konsumenckie w branży turystycznej. Pozwalają lep...
Polacy chcą rozwijać swoje umiejętności cyfrowe. Potwierdza to ogromne zainteresowanie szeregiem inicjatyw eduka...
Rödl & Partner zapewniła kompleksowe wsparcie podatkowe Santander i Jefferies przy kolejnej sekurytyzacji wierzy...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas