Z 3 mln w końcu br. do blisko 4,4 mln w 2016 r. urośnie grono polskich abonentów posiadających dwie usługi: stacjonarnego i mobilnego dostępu do Internetu – spodziewają się analitycy biura maklerskiego KBC Securities w raporcie poświęconym grupie NFI Midas.
Z ich wyliczeń wynika, że w ciągu najbliższych kilku lat grono abonentów Internetu w Polsce nie będzie rosło skokowo (gdyby sumować aktywacje sprzedane przez operatorów stacjonarnych i mobilnych). Prognozy KBC mówią, że w tym roku liczba użytkowników stacjonarnej usługi wyniesie nieco ponad 7,2 mln, a mobilnej blisko 4 mln. Za cztery lata zaś będzie to odpowiednio 7,83 mln i 6,18 mln.Analitycy biura nie oczekują więc, że mobilny Internet zdominuje rynek. Nawet nie wyprzedzi ich zdaniem usługi stacjonarnej.
Po uwzględnieniu części wspólnej okaże się przy tym, że liczba abonentów wzrośnie z 8,2 mln w 2012 r. do 9,62 mln w roku 2016.