Reklama

Netia w reklamowej defensywie

Publikacja: 20.02.2013 11:02

W 2012 roku nominalny budżet reklamowy dwóch największych  operatorów kablowych - UPC Polska i Vectry - wzrósł o około 20 proc. Alternatywny operator stacjonarny - Netia - ograniczyła swoje wydatki reklamowe o prawie połowę.

Kantar Media

, analizując wydatki reklamowe, szacuje, że w 2012 roku na swoje kampanie Netia wydała 46,9 miliona złotych (o 48,6 proc. mniej niż w roku poprzednim). Koszty te nie zawierają wydatków poczynionych na propagowanie usług w internecie. Kantar Media podaje szacunki oparte na cennikach reklamobiorców. Realne wydatki są niższe, bo stawki cennikowe podlegają rabatowaniu.

Razem ze zmianą wysokości budżetu marketingowego, nastąpiła zmiana firm zajmujących się promocją Netii. Pod koniec roku operator wybrał do współpracy dwa nowe domy mediowe, które zastąpiły ZenithOptimedia Group. Od 2013 roku za wizerunek reklamowy w zakresie ATL odpowiada Carat Polska, natomiast akcję w internecie inicjuje Value Media.

Konkurenci Netii, oferujący ten sam pakiet usług, ale działający w modelu sieci kablowych zdecydowanie zwiększyli swoje wydatki na rzecz promocji. UPC Polska wydała w 2012 roku 40,7 miliona złotych, o 20,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Około 80 proc. całej kwoty wydano w pierwszym półroczu. Vectra podzieliła swoje roczne wydatki zdecydowanie równomierniej. W pierwszym półroczu ub.r. wydała 10,5 mln zł, w drugim 12,2 mln zł, a suma wydatków poczynionych na reklamę pozainternetową była o 17,7 proc. większa niż w 2011 roku.

Reklama
Reklama

19 lutego 2013 roku sieć kablowa ogłosiła, że zmienia się agencja reklamowa mająca dbać o kampanię Vectry. W wyniku przetargu wybrana została Scholz&Friends, która zastąpiła BBDO Warszawa.

Ekonomia
Polscy liderzy w Davos w czasie Światowego Forum Ekonomicznego
Ekonomia
Od danych do decyzji, czyli transformacja i AI w biznesie
Gospodarka
Czesi zaskoczeni sukcesem Polski. Ekspert o współpracy: Strategiczna konieczność
Ekonomia
Nowe trendy w elektryfikacji floty
Ekonomia
Czas ratyfikować Zrewidowaną Europejską Kartę Społeczną
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama