Od dziś klienci Poczty Polskiej mogą w Internecie kupić i wydrukować znaczki pocztowe, wysłać listy lub kartki, które w papierowej formie dostarczy listonosz. Jest to możliwe dzięki platformie internetowej Poczty Polskiej, działającej pod marką Envelo. Za wdrożenie odpowiedzialna jest spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe.
Z badań realizowanych na zlecenie Poczty Polskiej wynika, że zwłaszcza młodsi klienci oczekują, że większość spraw związanych z usługami masowymi będą załatwiać przez Internet. Dlatego w przyszłości Poczta Polska będzie posiadała na platformie Envelo pełne portfolio usług cyfrowych dopasowanych do różnorodnych grup klientów.
– Będzie to faktura elektroniczna, list skanowany, czyli elektronizacja korespondencji przychodzącej, ePodpis i eUmowa czyli podpisywanie elektronicznych dokumentów z poświadczeniem zapewniającym moc prawną czy finalnie elektroniczny list rejestrowany. Docelowo platforma będzie miejscem skupiającym wszystkie e-usługi pocztowe – zapowiada Grzegorz Świdwiński, prezes spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe.