Użytkownicy usług LTE spędzają więcej czasu w serwisach społecznosciowych i ściągają więcje muzyki z sieci niż abonenci Internetu mobilnego korzystający z technologii 3G – wynika z najnowszych badań brytyjskiej sieci EE nalężacej do T-Mobile i Orange.
Operator, który prześledził statystyki korzystania z sieci przez swych abonentów podaje, że subskrybenci LTE transferują o 28 proc. danych niż użytkownicy 3G. Więcej korzystają z takich serwisów jak Facebook, YouTube czy Instagram. Wśród czołowych aplikacji, z których korzystają ci klienci są też Deezer czy Spotify, co ich odróżnia od klientów usług 3G.
Co czwarty użytkownik usług LTE w sieci EE korzysta z serwisów społecznościowych co najmniej 10 razy dziennie.
Nie dziwi, że największy ruch brytyjska sieć odnotowuje przy okazji takich świąt jak Halloween oraz przy okazji transmisji meczów piłkarskich.
W EE spodziewają się też, że w tym roku o wiele wielu użytkowników będzie dokonywać zakupów świątecznych przez smartfony i tablety. Taką deklarację złożyło 39 proc. użytkowników usług 4G w porównaniu z 15 proc. w ubiegłym roku.